Whiteshit Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Får en feilmelding akkurat i det eg logger meg inn i xp, at eg har for lite virtual memory. Dobbeltsjekka dette med en kompis, og fant ut at vi hadde akkurat samme innstillinger, uten at han fikk denne feilmeldinga. Xp seier at recommended er 1534 mb, mens eg har den innstilt på 1536 og opp til ettelleranna. (Kompisen min hadde akkurat 2 mb mellom recommended og det han faktisk hadde det på minimum også) --> ((dårlig forklart.)) Ka kan då vere problemet? Problemet starta då eg la inn et program for overføring av bilder. Programmet er no sletta, men problemet er ikkje borte. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg hadde samme problem, når jeg hadde hardisker som kjørte PIO mode. Gå på enhetsbehandling og sjekk om du har tikket av "DMA hvis tilhjengelig" på hardiskene. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 En gang til at det var? har en engelske versjon av xp, så skjønte ikkje alt du fortalte der. Eller så har eg berre totalt misforstått det du prøvde å sei no. Prøv igjen Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tror det finnes en Patch fra microsoft om akkurat dette! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du må lage en ny sidevekslings fil (pagefile) . Kjent problem . Sett den til min=0 max=0 + apply . (dvs. ingen ibruk) Restart. Sett ny fil med min=max eller system kontrollert . Restart. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Du må lage en ny sidevekslings fil (pagefile) .Kjent problem . Sett den til min=0 max=0 + apply . (dvs. ingen ibruk) Restart. Sett ny fil med min=max eller system kontrollert . Restart. Dvs ta vekk alt virtuell memory først, så restarte, så skifte om på virtuell memory til det vanlige igjen, og så restarte? om eg forstod det rett? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) jepp Lag ny pagefile med min=1534 og max=1534 så slipper du fragmentering av virtuell minne fil . (Bedre performance på sikt slik) Endret 15. februar 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 hm...merkelig...prøvde dette...og det funka dårlig..får fremdeles opp feilmelding. einaste gangen eg klarte å komme meg inn i windows uten å få feilmelding var når eg hadde alt virtual memory avslått. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Sletta du filen pagefile.sys fra c: når du slo av virtuellt minne ... Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Ok, nå trur eg vi har snakka litt forbi kvarandre her. Fikk forståelsen av det at en bare skulle inn på performance/advanced osv og skifte til no paging file, restarte, skifte tilbake og restarte, men det var ikke korrekt? Blir det ikkje når eg sletta den fila då? (fant den forøvrig ikkje kanskje det e det som e problemet?) Og korleis lage ny? Ikkje inni det der Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg er ikke sikker på at windows alltid deleter eksisterende swapp fil . Noen ganger gjør den det andre ikke . Hvis swap fila di er korrupt og re enabling kun tar ibruk den gamle og resizer den er problemet fremdeles der . Husk at dette er skult fil så du må slå på visning av skjulte filer i explorer/utforsker -Verktøy(tools) - mappe alternativer(folder options)- visning(view) . Det er også en MS$ artikkel om dette problemet som har med rettigheter på ntfs http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;315270 Hvis forslaget mitt ikke funker studer atrikkelen og sjekk grupper /system konto og rettigheter på volumet som artikkelen beskriver . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå