k-nut Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei, Jeg har kjøpt meg en ny HD for å erstatte min bråkte WD 80 gb. Men, siden jeg bl.a. har windows på denne disken lurer jeg på hvordan jeg lettest kan bytte diskene. Vil det funke om jeg rett og slett bare kopierer alt innholder på c: over på en partisjon på den nye disken, eller må jeg legge inn windows på nytt på den nye disken? mvh. Knut Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du må installere Windows på den nye disken. Virker ikke ellers. Etterpå kan du kopiere det du vil fra den gamle, formatere den, og sende den til meg siden du ikke vil ha den Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du kan ikke bare kopiere systemdisk, det vil ikke fungere. Windows vil ikke kopiere filer som er bruk. Men det finnes en del verktøy for å gjøre jobben, dette er programmer som kjører i DOS. Det mest kjente er Norton Ghost. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 vil det funke hvis han sette begge diskene i en annen maskin, og så kopierer over? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Det enkleste er bare å installere windows på en ny disk. Men pass på å legge windows på en relativt liten partisjon i forhold til diskstørrelsen. Da får man best ytelse. Jeg selv har installert windows på en 16 GB partisjon. Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Takk for hjelpa! Da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å legge inn windows på nytt. Jeg tror jeg lager en partisjon på ca. 10 gb til windows. Det er litt mer enn det jeg har nå, og det holder fint. Knut Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Høres veldig bra ut. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har du xp-pro benytt msbackup og ASR . Start ny installasjon og trykk F2 og sett inn ASR disketten , samt ha disken med msbackup filen catalogen tilkoplet . MS backup er veldig undervurdert . Er faktisk like bra som image sw hvis du bruker det riktig . Enesta forskjellen er at du må defragmentere diskene pånytt . Ved imaging blir alt likt ( sector for sector) . Et annet alternativ er "files and settings transfer wizard " . Funker også veldig bra . Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Det finnes mange programmer som lar deg gjøre dette du kan bruke Norton Ghost eller Partision Magic + mange andre. Det er ikke anbefalt og gjøre når man bytter Pc fordi du kan få en del driver problemer , men og bytte hardisk i samme pc er ingen problem. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 tja... Du kan jo bruke Sysprep da Mywar. Da kan du legge over din gamle innstalasjon over paa en annen maskin. Bare soek paa google etter det saa finner du det. Men det kan bli kluss hvis du ikke gjoer det helt rett ,saa jeg vil anbefale deg og lage degselv et unattendet script med mange .bat filer som fikser jobben. Jeg bare putter i en CDplate ogsa legger han inn XP med alle innstillingene mine ogsaa tar han ned alle updates som jeg har lastet ned og legger de inn unattended. Maa bruke mange /s og slike ting for og si at den skal gaa i bakgrunnen uten og plage deg ,men naar man har fatt det til skjoenner man nesten ikke at man klarte seg uten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå