HolgerL Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hver kveld slår jeg av PSU'en med bryteren bak. Når jeg slår den på igjen neste morgen, og slår på PC'en, starter PC'en opp i 5-6 sekunder, så slår den seg rett av. Etter dette har skjedd, fungerer den helt normalt, og jeg kan skru den på helt vanlig. Er det noen som kan hjelpe, eller som har samme problem? Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 du skal ikke slå pc av med brytern bak "HVER KVELD" Den skal kun skrues av hvis du skal på ferie eller du skal være bortre fra pcen i mere enn 3dager! og hvis det lyner så kan du skru den av bak! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) du skal ikke slå pc av med brytern bak "HVER KVELD" Den skal kun skrues av hvis du skal på ferie eller du skal være bortre fra pcen i mere enn 3dager! og hvis det lyner så kan du skru den av bak! Vel, poenget er at displayet foran på kabinettet lyser noe inni granskauen uansett om PC'en er av...så jeg skrur PSU'en av før jeg legger meg for å sove... Er det skadelig å skru av PSU'en hver kveld? Endret 14. februar 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Kan høres ut som om psuen din er litt for liten, selv hadde jeg det problemet med qtec 400W psu, bytta til chieftec 360W, og da ble det stabilt og den starta på første forsøk. En annen mulighet, er at kondensatorene som sørger for spenning til cpuen er blitt svidd. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Hvis du er redd for lynnedslag eller ustabilitet i elnettet, så kjøp deg heller et overspenningsvern! Jeg har en gammel pc stående som også slår seg på når jeg bruker knappen på psu, men den slår seg iallefall ikke av igjen. Edit: Ah, du har et display foran på pcen...endra morsommere og billigere løsning: Lag deg en bryter! Endret 14. februar 2004 av atrax Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Kan høres ut som om psuen din er litt for liten, selv hadde jeg det problemet med qtec 400W psu, bytta til chieftec 360W, og da ble det stabilt og den starta på første forsøk. En annen mulighet, er at kondensatorene som sørger for spenning til cpuen er blitt svidd. Hva mener du med for liten? Kan ikke være Watt, siden du bytta med en med mindre effekt. Uansett så har jeg en 520 Watt, kosta lite også....Kanskje den burde byttes ut ja... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Jeg har en gammel pc stående som også slår seg på når jeg bruker knappen på psu, men den slår seg iallefall ikke av igjen. Neinei, den slår seg ikke automatisk på På kvelden: Slår av i windows, slår av knapp bak På morgenen: Slår på knapp bak, slår på med knappen foran, slår seg av, slår på igjen med knappen foran, fungerer. Endret 14. februar 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Uansett så har jeg en 520 Watt, kosta lite også....Kanskje den burde byttes ut ja... Har du en strømforsyning fra Q-tec kan det gjøre sitt. Det er en grunn til at de er så billige... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Uansett så har jeg en 520 Watt, kosta lite også....Kanskje den burde byttes ut ja... Har du en strømforsyning fra Q-tec kan det gjøre sitt. Det er en grunn til at de er så billige... Har en Enhance Strømforsyning ATX 520W...tror den er ganske dårlig... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Hovedkort har du? Abit IC-7 Se i profil for resten av hardware Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg fiksa problemet, gidder ikke å forklare, men gjor ingenting med hardwaren. PM hvis du lurer Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Ja jeg lurer Kan du ikke svare i denne tråden, slik at andre som har samme problem kan finne en løsning? Lenke til kommentar
allvis Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Det der problemet oppstår med easy cd creator, se knowledge base art 311466. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Det var en kveld jeg tenkte å sjekke hvor lydløs jeg kunne få PC'en til å bli. Så jeg skrudde ned blant annet CPU-vifta til 1900, som er det laveste jeg kan få til med min Thermaltake Spark 7. Uansett, når jeg skrudde på maskina etterpå slå den seg av på akkurat samme måten som den pleier å gjøre etter at maskina har vært av en stund (se første innlegg). Hmm, tenkte jeg. Jeg vet at jeg har slått på en funkjson i CMOS som gjør at dataen slår seg av om det er noe galt med CPU-vifta. Og siden jeg nå har vifta på en så meget lav RPM, så tror kanskje HK at det er noe som hindrer vifta eller lignende. I tillegg tenkte jeg at det var kanskje derfor dataen slo seg av (se første innlegg igjen), siden vifta kjører med lavt RPM når tempen er lav (Spark 7 endrer hastighet atuomatis etter CPU-temp) Så jeg slo av den automatiske avslåingen ved CPU-viftefeil, og har aldri hatt problemet igjen. (Til sammenligning skjedde det hver ENESTE gang jeg slo på PC'en tidligere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå