Black&White Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg begynner og bli rimelig lei av alt det der maset med nye virus, sikkerhetshull og annet piss om stadig vekk dukker opp til win xp. Hvordan står det egentlig til med win 98 og sikkerhet? windows update og tilgjengelige oppdateringer? Folk som enda bruker windows 98? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du må jo ikke innstalere sånne oppdateringer fra Windows Update! Går an og deaktivere hele Windows Update... Det er veldig usannsynlig at du skal bli truffet av det de oppdateringene er for.. Ville ikke gått fra Windows XP Pro til 98, men men. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Windows 98 = dårlig sikkerhet. Derfor ble den siste Office bare tilgjengelig for de med Windows 2000 og XP. Dersom du ønsker at noen skal komme seg inn på maskinen din så trenger du selfølgelig ikke oppdatere hele tiden, men vil råde deg til å oppdatere uansett hvor ofte patchene kommer ut. Men MS har nå startet med å lanserere oppdatereinger 1 gang i måneden istede for fortløpende. Så det kommer ikke oppdateringer like ofte lenger. Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvis du er bekymret for sikkerhet bør du absolutt ikke gå tilbake til win98. Hvis du vil være trygg så installer en brannmur f.eks. Zonealarm og en virusscanner f.eks AVG Begge programmene er gratis. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Broren min har windows 98, og har hatt det i en god stund uten å formatere + har vært uten antivirus på bredbånd med kazaa (!). Da jeg fikk høre dette ba jeg han laste ned AVG antivirus. Han gjorde dette, med alt av oppdateringer, men AVG fant ingen virus! Windows 98 er nok mindre ettertraktet av hackere osv, pga. det er så lett (?). De fleste hackere vil vel ha en utfordring og går til angrep på noe større, som windows xp... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Broren min har windows 98, og har hatt det i en god stund uten å formatere + har vært uten antivirus på bredbånd med kazaa (!). Da jeg fikk høre dette ba jeg han laste ned AVG antivirus. Han gjorde dette, med alt av oppdateringer, men AVG fant ingen virus! Windows 98 er nok mindre ettertraktet av hackere osv, pga. det er så lett (?). De fleste hackere vil vel ha en utfordring og går til angrep på noe større, som windows xp... Broern din har tydligvis vært heldig...Det er forsatt en del virus som lusker rundt og angriper windows 98 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå