Bytex Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Lurer på om kortet mitt har klikka, eller om det er noe bugs i driverne jeg bruker. Når jeg sjekker Display Settings, under SMARTgart, står AGP speed default på Off, og jeg kan ikke velge mellom 1x,2x,4x,8x, bare Off og 4x. Selv om jeg velger 4x og rebooter, går den tilbake til Off igjen. I BIOS står AGP-speed på 8x (har sjekket). Hovedkortet er en av de nyeste modellene til ASUS, som støtter AGP 8x. Legger overhodet ikke merke til noen hastighetssenkning i spill, kan spille Call of Duty med max effekter, Halo med max effekter uten hakking overhodet, og stort sett alt av benchmarks jeg kaster på går finfint (rundt 6000 i 3dmark03). Det er jo tross alt en av toppkortene på markedet. Det begynte når jeg gikk fra Catalyst 4.1 til Omega 4.1, prøvde da å gå tilbake til Catalyst 3.9, men "feilen" var fortsatt i SMARTgart-feltet. Så, er dette noe å bry seg om? Sikkert bare feil avlesning inne i drivern da? Har prøvd siste versjon av CPUID og der finner den INGEN info om grafikkort. Er ikke det også litt rart? Alle feltene under AGP Cards er "grået ut". Kortet er riktig identifisert i dxdiag også. Edit: er et Radeon 9800 Pro. Endret 14. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Avinnstaller alle drivere, avinnstaller kontrollpanelet, innstaller cat 4.2 Se om feilen fremdeles er der da. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Nei det er feil! Du har ikke innstalert 8x AGP driver for chipsettet ditt, hva slags chipset har du? Via, Ali, sis? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Har via-chipset, og har inne siste versjon av VIA hyperion driverne (som inkluderer nyeste via agp-driverne bl.a.). Har endel år på baken innen PC-hardware, det første jeg tenkte på er driverne såklart. I og med at jeg ikke merker noen ytelsesproblemer i spill, er det vel egentlg ikke noe å henge seg opp i..men litt irriterende likevel. Det som er merkelig, jeg har nyeste driverne, så hva er det da? Åpenbart en software-feil, siden kortet funker som et sylskarpt sverd gjennom en haug med jomfruer som står på rekke og rad. Prøver cat4.2 når jeg har sett Once upon a time in Mexico. Endret 14. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
oth Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har du prøvt å sette på "fast writes" i biosen for deretter å sette på AGP under SMARTgart? Vel, har ikke helt peiling, men det er kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 forskjellen mellom 2x og 8x for dagens kort betyr ingenting, så det er ikke no farlig med problemet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå