Gå til innhold

Kan JEG spille Anarchy Online?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste netopp en review av spillet, og jeg synes det virker ganske interessant. Men jeg har ingen erfaring med Online-spill. Hva synes dere om spillet forresten?

Og en ting til. Siden jeg ikke er så god..vil det si at jeg kommer til å bli "knust" av de andre bedre spillerne online?

Lenke til kommentar

Uansett hvilket av de to du velger, tror jeg ganske sikkert du vil bli fornøyd. Om du bruker tid på det, vel å merke. MMORPG spill er enormt tidkrevende, du kan ikke levle opp og bli superbra på et par dager, og slike spill har generelt et helt annet temp enn SP spill med MP del (les: mye saktere).

Anarchy Online var vel det første MMORPG spillet jeg spilte. Etter det har jeg vært innom Asheron's Call 2, EVE online, Neocron og spiller nå Starwars Galaxies.

SWG er fantastisk, synes nå jeg. Spillerne på Eclipse er suverent flinke til å hjelpe til når man behøver det, og den siste gangen (i dag) jeg spurte om noen kunne lære meg et bestemt skill mens jeg var på et sted med en del spillere, tok det toppen 5 sekunder (seriøst) før en kar kom bort til meg og teamet meg for å lære meg skillet.

Du kan ikke bare angripe hvem som helst i hverken AO eller SWG, det er ikke die-hard PvP spill noen av dem. Er det hva du ønsker, prøver du Neocron, men vær forberedt på at det er alt annet enn nybegynner vennlig, og det er mange råtner epler i kurven med NC spillere. Faktisk svært mange. Jeg ble drittlei og forlot det på grunn av spillerne, som aktivt motarbeider alle forsøk på rollespilling.

I så måte er AO og SWG nydelige. SWG har også virkelig god (jeg vil nå si fantastisk) grafikk. Det krever dog en bra maskin. Min er en P4 2.8 med 1Gb RAM og et Ti4200 skjermkort. Det virker nå for meg som skjermkortet er den største flaskehalsen. Men du kan uansett justere en del på grafikk innstillingene.

Det er så mange gjennomførte detaljer i SWG. Hvordan man chatter, sender meldinger, selger og kjøper ting, i det hele tatt. Veldig bra. Og enorme verdener!

AO har også nydelig landskap og bra grafikk generelt, ikke så ille hardt på systemkravene tror jeg som SWG. Og Shadowlands ekspansjonen er såvidt jeg forstår veldig bra.

Så det er vanskelig å tipse deg om kun en av disse titlene, men som sagt, du bør bli fornøyd med begge. Jeg er strålende fornøyd med SWG så langt.

Ikke la prisforskjellen på disse to bli det avgjørende punktet, det er bare tull. Har du ikke råd til det dyreste, har du heller ikke råd til det billigste :)

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

AO er det beste jeg har spilt til nu, har ikke fått testa SGW, men regner med at æ kommer til å få gjort det etter vært. men AO kan være litt vrien, men spør man pent om hjelp, så er det som ofte en eller annen som kan hjelp deg. som på AO vis du leser inne på forumet så står det ganskel mye der, som sakt spør man pen som er det som oftes hjelp å få. det er ganske mye norsk folk på AO :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...