Gå til innhold

Enda en sur komplett kunde..


Anbefalte innlegg

Veit ikke helt hva jeg skal si til det der C4STOR...det høres bare patetisk ut.

 

Og nei, jeg gidder ikke utdype mer, men stikkordene folkeskikk og normal høflighet mot medmennesker burde gi deg en pekepinn. :roll:

Som jeg sa, folkeskikk har ingenting med reklamasjon å gjøre. Det som er patetisk er å påstå at man har mindre rett til å reklamere på en vare dersom man er grinete.

 

Er det det du mener???

 

Var det forresten ikke du som jobba på Elkjøp? Gjelder ikke kjøpsgarantien ovenfor sure kunder???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg mener ikke at en sur kunde har mindre rettigheter. Jeg mener bare at det er mye greiere å hjelpe en som er hyggelig enn en sur, det tar kortere tid, og sannsynligvis får en hjelp fortere. Å ha "rett" til å være sur er fulstendig tullete, er jo ikke kundebehandleren sin feil at det kom med et feilprodusert grafikkort, eller at nettsiden til tele2 ikke klarte å registrere aboet. Eller at kunden ikke klarer å spille det nye spillet han har kjøpt seg på sin gamle pentium 2.

 

Det er tross alt mennesker som skal hjelpe kunden, ikke følelsesløse roboter.

 

Vi hjelper alle, men får ****** meg mye ufortjent dritt i retur fra kunder som tror vi er den stygge stygge ulven hvor de MÅ være sure for å få viljen sin.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Nei, jeg mener ikke at en sur kunde har mindre rettigheter. Jeg mener bare at det er mye greiere å hjelpe en som er hyggelig enn en sur, det tar kortere tid, og sannsynligvis får en hjelp fortere. Å ha "rett" til å være sur er fulstendig tullete, er jo ikke kundebehandleren sin feil at det kom med et feilprodusert grafikkort, eller at nettsiden til tele2 ikke klarte å registrere aboet. Eller at kunden ikke klarer å spille det nye spillet han har kjøpt seg på sin gamle pentium 2.

 

Det er tross alt mennesker som skal hjelpe kunden, ikke følelsesløse roboter.

 

Vi hjelper alle, men får ****** meg mye ufortjent dritt i retur fra kunder som tror vi er den stygge stygge ulven hvor de MÅ være sure for å få viljen sin.

Jeg er selvfølgelig enig med deg at sure kunder er noe dritt, jeg ville bare understreke at en sur kunde har de samme rettighetene som en blid en :)

Lenke til kommentar
Når du driver en butikk så har ikke tonen eller humøret til kunden noe å si. Det er som oftest en grunn til at kunden er sint. Det står ingenting i forbrukerloven at du må være i godt humør for å reklamere på en vare.

 

Det er bare på sin rett at butikken beklager. Vet av erfaring at misfornøyde kunder blir MYE mere forståelsesfulle hvis man beklager og påtar seg litt ansvar. Det at man skal smile når man oppdager at hardware til tusenvis av (som oftest surt oppsparte) kroner har gått rett til ****** er bare forbannet tull.

Selvsagt har tonen til kunden noe å si. Hvorfor i ###### skulle en kundebehandler være interessert i å gjøre noe ekstra innsats for å hjelpe en sur kunde.

 

Alt går så mye enklere hvis man er i super dupert humør når man skal klage på noe.

 

Selv om du er en bitter fyr som liker å lage kvalme i butikker så tror jeg du kommer lenger med å være hyggelig.

Lenke til kommentar

Som ansatt i posten har jeg 2-3 ting å komme med.

 

Send brev til posten der du på en saklig, og fornuftig måte skriver hva det dreier seg om og legg ved kopi av "gebyret", samt pakkenr.

 

Da vil kundebehandlere i posten se om det er skrevet ut pakksedler, evetuelt om de er kommet i retur, feil adresse +++

 

Da vil du kunne få dekt hele eller deler av beløpet alt ettersom.

 

Pakksedeler sendes ut til deg sentralt, det er ikke noe de lokale postkontorene gjør...

 

Så hvis noen i posten har rota det til, så er det ikke postkontoret ditt i allefall.

 

Merkelig dette.

 

Ring posten og hør med en kundebehandler ang retur av penger..

 

Jeg har fått selv dekt lignene ting før.

Lenke til kommentar
Har sluttet å stole på posten.. Men siden de har enevelde på slike tjenester så er man pent nødt til å bruke dem.

Hadde det ennå vært konkurranse på markedet. Selvsagt kan man bruke Tollpost, linjegods til slike ting, men det blir for tungvint igjen

Du er på ingen måte nødt til å bruke posten. Det er fri konkurranse på pakketransport. Problemet er bare at posten er overlegent best og har helt klart det største distribusjonsnettet. Derfor bruker veldig mange posten. Men du trenger ikke.

 

Når det gjelder bestilling fra en webbutikk, så må du nok ta til takke med den distributøren de bruker.

Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok det at man kan se hvor den er.  Men så lenge han i komplett sa jeg skulle vente på lappen gjorde jeg det.

Hvor naiv går det ann å bli da...

 

40% di egen skyld og 40% posten, 20% Komplett vil nok jeg si da...

 

Den hender at posten glemmer å sende ut hentelapp/eller at den kommer bort i posten.

 

Det jeg har gjort da, flerfoldige ganger er å skrevet ut informasjonen fra nettspor og gått på posten å hentet pakken/ene

 

En uke jeg ventet på 3 pakker så fikk jeg kun hentelapp på en pakke, men hentet selvsagt alle tre...

 

Litt for tåpelig å klage på komplett da, når man bestiller midt i den meste hektiske sesongen, og attpåtil ikke henter den pakken man har bestilt.

Nei nå får du gi deg... blir for dumt

 

Du kan ikke skylde på kunden her! når komplett ber han om å vente på lapp, så venter han på lapp..

 

Er så idiotisk med alle de som beskytter komplett som det skulle vært ungen sin.

Lenke til kommentar
Jeg vil si det er 60% din feil knutie, 39% posten din og 1% komplett sin feil.

Som sagt hvor naiv går det ann å bli? Selv driter jeg langt i posten. Jeg ser på sporingen til komplett, og hvis pakken har kommet frem så henter jeg pakken med eller uten hentelapp.

 

Det du skulle gjort er og tatt en tur til posten selv og hente den. "Komplett sa jeg skulle vente." LOL, gjør du alltid som andre sier?

 

Greit at du er sur og er en komplett kunde, men dette er ikke komplett sin feil.

 

Jeg har aldri, jeg gjentar, ALDRI hatt problemer med komplett. Og jeg har handlet der MANGE ganger.

Når komplett ber han om å vente på lapp, klart han skal vente på lapp da..

 

Ikke kom med "gjør du alltid som andre sier?".. Blir for dumt

Lenke til kommentar
Når komplett ber han om å vente på lapp, klart han skal vente på lapp da..

 

Ikke kom med "gjør du alltid som andre sier?".. Blir for dumt

Det er klart litt alle sin feil, men hovedsakelig Posten sin, etterfulgt av knutie og Komplett.

 

Komplett svarer jo bare det de kan, at han skal vente på lappen. Er ikke så mye mer de kan gjøre når de har sendt han pakka. At Posten ikke leverer lappen er jo ikke deres feil og ikke noe de skal gå rundt og regne med.

 

Men jeg skjønner det fortsatt ikke. Hvorfor bruker ikke folk pakkesporinga på Komplett sine sider hvis de syns pakken tar lang tid? Da kan de jo finne ut hvor den er, inkludert om den har kommet til ditt lokale postkontor/butikk-postkontor.

Det er en grunn til at sporinga er der. Og dette er et godt eksempel på hvorfor.

 

Så et tips til alle. Sjekk sporinga, så kan du fortsatt hente pakken din selv om Posten har glemt lappen din.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Når komplett ber han om å vente på lapp, klart han skal vente på lapp da..

 

Ikke kom med "gjør du alltid som andre sier?".. Blir for dumt

Det er klart litt alle sin feil, men hovedsakelig Posten sin, etterfulgt av knutie og Komplett.

 

 

Så et tips til alle. Sjekk sporinga, så kan du fortsatt hente pakken din selv om Posten har glemt lappen din.

 

Jeg ville nå vente litt på lappen, men hvis jeg ser at den er kommet på pakkesporet så er det jo bare å ta med seg en utskrift av den og gå og hente pakken. Gjorde det nettopp på en pakke posten aldri hadde klart å sende ut lapp på. Vanskeligere er det når en har med å gjøre med webshopper som ikke har pakkesporing, jeg tenker da på amazon.co.uk som jeg bruker mye.

Lenke til kommentar

jeg bestiller nesten pakker fra komplett daglig har heller ikke hatt noen problemer med dem selv om jeg måte mase meg til en vifte til ett msi kort. som hadde rykki men dette gikk fort nok det endte vel med at dem tok det fra ett annet hovedkort og sente meg det.. og det er service selv om dem kunne gjort dette fra dag en siden dem også viste om problemet med disse viftene.

 

ellers har jeg aldri hatt noen problemer med komplett faktisk.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Knuti.

 

Du har beskyldt komplett.no for feilen, men så viser det seg at det er posten sin skyld. Kanskje tenke deg om før du roper ulv ulv? For det andre får du sendingsbekreftelse fra komplett når din bestilling er på vei i posten. Så kanskje skrive sorry komplett?

 

 

 

z00l

 

Du har 15 forskjellige brukerkontoer og da garantert flere av disse har samme brukernavn og passord. Du har også garantert fått mail fra komplett.no når den komplette pcen ble sendt i posten. Det er vel ikke de som er feil i at du ikke greier å holde orden på dine kontoer, som en sa, en noob feil du har gjort.

 

Irriterer meg når folk klager på komplett, men i realiteten er det brukerens egen feil at det ble luss med sendingen. Så dere som klager, skjerp dere! Vær 100% sikker på at dere har gjort alt riktig før dere syter, noe Knuti og z00l ikke har gjort i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...