Darx* Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har enda en utrolig historie når det gjelder komplett.. En kamerat av meg bestillte en pc for et år siden for 30k og ventet spent på at det skulle komme fram. Han ventet og ventet, klaget via mail og tlf. Etter 5 måneder med venting klaging og utslitt tolmodighet mottok han varene. Etter all den ventingen + at varene hadde sunket betraktelig i pris så fikk han ikke den prossesoren han hadde bestillt (200 mhz for lite). Komplett kan noen ganger være en helt grei nett butikk men, andre ganger kan det være uhørt dårlig service å sleske og bare pengetenkende ansatte som svarer på mail og telefon. Dette er for dårlig komplett! Skjerpings, derre greier langt bedre! Lenke til kommentar
knutie Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Litt for tåpelig å klage på komplett da, når man bestiller midt i den meste hektiske sesongen, og attpåtil ikke henter den pakken man har bestilt. Da kan de like godt holde stengt i hele jula Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg vil si det er 60% din feil knutie, 39% posten din og 1% komplett sin feil. Som sagt hvor naiv går det ann å bli? Selv driter jeg langt i posten. Jeg ser på sporingen til komplett, og hvis pakken har kommet frem så henter jeg pakken med eller uten hentelapp. Det du skulle gjort er og tatt en tur til posten selv og hente den. "Komplett sa jeg skulle vente." LOL, gjør du alltid som andre sier? Greit at du er sur og er en komplett kunde, men dette er ikke komplett sin feil. Jeg har aldri, jeg gjentar, ALDRI hatt problemer med komplett. Og jeg har handlet der MANGE ganger. Lenke til kommentar
Kei Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 80% posten sin feil og komplett 10% du 10% Posten leverte ikke ut hentelapper. komplett dårlig kunde-service akkurat da. Du burde gjort noe på disse 2 ukene pakken låg der. Men somsakt så er det 80% posten sin feil det blir for tåpelig vist vi/du skal gjøre postens arbeid. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har sluttet å stole på posten.. Men siden de har enevelde på slike tjenester så er man pent nødt til å bruke dem. Hadde det ennå vært konkurranse på markedet. Selvsagt kan man bruke Tollpost, linjegods til slike ting, men det blir for tungvint igjen Lenke til kommentar
knutie Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Det du skulle gjort er og tatt en tur til posten selv og hente den. "Komplett sa jeg skulle vente." LOL, gjør du alltid som andre sier? Så lenge komplett fortalte at jeg skulle vente så gjorde jeg det. For å være ærlig visste jeg ikke at man kunne oppgi nummeret å få pakken, da jeg til vanlig alltid har fått lapp i posten. Derfor har jeg tidligere ikke benyttet meg av det. Hadde jeg dratt ned uten det nummeret hadde jeg ikke fått pakken uansett. Jeg visste jo ikke om de hadde sendt den ut eller om det var posten sin feil da smarten.. Endret 14. februar 2004 av knutie Lenke til kommentar
knutie Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Men jeg vet i ettertid at det er postkontoret her nede som sliter. Det er postbutikk. Det er altså de ansatte på kiwi som jobber på mitt lokale postkontor. Har ventet på en annen pakke fra ngt nå også som jeg ikke har hørt snytten ut av. Selv om jeg nå vet at den ligger der. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Komplett kan både være enkel og vanskelig !!! Bestillte i begynnelsen av desember en komplett pc som jeg MÅTTE ha fram til jul. I og med at jeg hadde flyttet til ny adresse siden sist jeg bestillte fra komplett.no , bestillte jeg alt i navnet og adressen til samboeren min. Bestillte samtidig et skjermkort til naboen min. Det siste jeg sjekket før bestillingen ble fullført var at varene var inne på lager. Etter ca 6 dager mottok naboen sitt skjermkort, mens utstyret mitt kom aldri. Ventet noen dager ekstra, før jeg først en gang prøvde å ringe inn til komplett sin support tlf. Her var det KLIN umulig å komme igjennom, så jeg tenkte jeg kunne sjekke statusen på bestillingen min. Prøvde å logge meg inn med e-mail adressen min samt 100% riktig passord. Her fant jeg KUN en gammel ordre, så jeg tenkte: "Nå har komplett rotet det til". Kastet meg på tlf igjen, men nei du: "kommer F*** ikke igjennom". Dermed tenkte jeg greit nok, ringte PS-Data og forklarte dem situasjonen og bestillte ustyret hos dem. Fikk ustyret billigere enn hos komplett, og utstyret kom fram på 3 dager. Nok om den saken, for hva skjer? jo: i begynnelsen av januar fikk jeg en faktura fra komplett, der det stod at jeg skulle betale porto & returporto etc for en ikke hentet vare. Ble ganske forbannet over det hele, og slang meg nok en gang på tlf. Denne gangen gikk ventingen mye raskere, og jeg fikk snakke med faktura avdelingen deres. Det som har skjedd, er det at ustyret hadde kommet fram til min gamle adresse og i MITT navn. Jeg var intet anende om dette. Bestillte tross alt ustyret i navnet og adressen til min samboer, og likevell ankom utstyret i MITT navn og min gamle adresse. Personen på fakturaavdelingen skrøt så fælt av systemet deres og at det ikke var teoretisk mulig for meg å bestille varen i et navn, og få mottatt det i et annet navn. Når han gikk inn på mitt navn på data'n fant han 14-15 forskjellige kundenummer. Nå er saken slik at jeg bestiller ustyr for meg selv og mange av mine venner. Er en seriøst god kunde hos komplett, og for å skille bestillingene mine, logger jeg meg ikke inn på hver bestilling. Problemet ble mer eller mindre rettet opp, og jeg kunne fra nå av logge meg inn og få alle fakturaene på samme innlogging. Men porto etc må jeg fortsatt betale. Jeg blånekter fortsatt på at jeg skal betale. Jeg mener at det er ikke min feil at de sender varene feil, når jeg i MIN bestilling taster inn navn og adresse på den personen som skal MOTTA varen. Jeg står på mitt og de står på sitt. Noen som har gode forslag til hva jeg bør gjøre ??? - Pussig nok, men har kjøpt utstyr/videreformidlet kjøp av ustyr for over 300.000,- kr de siste 3-4 årene. Greit nok, fra nå av er det andre webshoper som mottar pengene mine/våre. Takker for alle argumenter for hva jeg evnt. kan gjøre. Er en kjempestá person, og kommer hvertfall ikke til å betale for deres feil Mvh z00l Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har skjedd skremmende ofte i det siste at jeg ikke har mottat hentelapp. Er jo sentral utsending av de lappene nå - så det hjelper nok ikke å skylde på kiwi. Synes det er merkelig å motta 2gangs varsel på pakker jeg ikke har fått 1.gangs varsel på. Er så vanskelig å klage for det er jo kjempelett for posten å si at det er jeg som må ha oversett den første lappen. Enda godt de har begynt med pakkesporing slik at jeg kan få hentet ut pakken uten lapp. Har egentlig bare avfeid det med at det er jeg som er kjempeuheldig, men nå når jeg ser at det skjer med andre så er det litt skremmende. Lenke til kommentar
knutie Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg syntes det er veldig bra at posten tok ansvar i mitt tillfelle. De betaler portoen. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Det du skulle gjort er og tatt en tur til posten selv og hente den. "Komplett sa jeg skulle vente." LOL, gjør du alltid som andre sier? Så lenge komplett fortalte at jeg skulle vente så gjorde jeg det. For å være ærlig visste jeg ikke at man kunne oppgi nummeret å få pakken, da jeg til vanlig alltid har fått lapp i posten. Derfor har jeg tidligere ikke benyttet meg av det. Hadde jeg dratt ned uten det nummeret hadde jeg ikke fått pakken uansett. Jeg visste jo ikke om de hadde sendt den ut eller om det var posten sin feil da smarten.. Det er jo posten som sender ut den hentelappen da smarten.. Selv trenger jeg ikke å si nummeret på pakka til posten engang, bare navnet til personen den er sendt til. Endret 14. februar 2004 av fUsiOn Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Men jeg vet i ettertid at det er postkontoret her nede som sliter.Det er postbutikk. Det er altså de ansatte på kiwi som jobber på mitt lokale postkontor. Har ventet på en annen pakke fra ngt nå også som jeg ikke har hørt snytten ut av. Selv om jeg nå vet at den ligger der. Det er post i butikk her og. Og har du ikke hørt om pakken og du vet den er der, så gå og hent den. Lenke til kommentar
dale Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Bare ett lite (off topic) råd til dere alle som skal fortelle historier. Gjør gjerne ting litt mer oversiktlig enn bare en lang sammenhengende tekst. Bruk av avsnitt, punkter og kanskje overskrifter gjør ting mye mer forståelig. Lenke til kommentar
Epidemi Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) z00l En grunn til at du ikke kunne logge deg inn på riktig konto er selvfølgelig at du har klart å lage flere kontier med samme brukernavn og passord..." En generell noob feil spørr du meg " Da sier det seg selv at du ikke kommer inn på riktig konto. Ang sure kundebehandlere kommer det ann på tonen folk har som ringer inn. Hadde du smilt og gjort alt som stod i din makt hvis jeg hadde ringt og startet med å skjelle deg ut? Men når du kjøpte maskinen et annet sted og ikke kanselerte ordren du hadde hos komplett må du regne med at du får en faktura på uavhentet pakke gebyr og frakt begge veier, det sier seg selv. De jobber ikke gratis der borte. Det samme gjelder angrefrist. Kunde betaler selv frakt tilbake til komplett ved bruk av angrefrist. Med en gang noen opplever litt motgang løper dem rundt på alle forum som finns og vil at alle skal syns synd på dem og gi dem sympati. Voks opp folkens. Må takle litt motgang Endret 14. mars 2004 av Epidemi Lenke til kommentar
TelWiz Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 KOmplett får mye ufortjent skryt for bare å gjøre det de er pålagt. Her er en kortversjon av min erfaring. Kjøpte en laptop, brukte den ca.1 år og oppplevde en klassisk maskinvareklikk. Den døde rett og slett helt. Sendte den inn til reparasjon på garantien 1 og 2 og 3 ganger, men PC'en fungerte ikke. Fikk returnr på PC'en og komplett mente at det ikke var noe feil med PC'en etter å ha ruget på den i to uker og "testet den grundig" . Sannheten var at PC'en var ubrukelig og noen hadde skrytt på seg grundig testing. 5 gang jeg sendte den inn tok det komplett bare en halv arbeidsdag å finne feilen. Da hadde det gått NESTEN ET HALVT ÅR uten at ejg hadde en PC som fungerte. Ifølge forbrukerkjøpsloven skal man kunne heve kjøpet dersom PC'en har vært forsøkt reparert to ganger uten hell. Men dette ville ikke komplett gå med på. Det skal sies at det endte godt. 5.gang jeg sendte den inn fikk jeg dekket full pris, men ikke pengene jeg hadde brukt på frakt. Det endte godt, men fy feite for et mas! Lenke til kommentar
Teal_man Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hvorfor klage og syte over komplett? Det finnes jo mange andre web-butikker der man kan kjøpe sikkert bedre og billigere varer enn komplett. Det er vel ikke komplett sin feil over at det er såååå mange som bestiller hos dem. Selv min erfaring hos komplett er bare postivt. Ok kundeservice og bra på levering... "Kankje komplett skulle ansatt nye folk" Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 z00l En grunn til at du ikke kunne logge deg inn på riktig konto er selvfølgelig at du har klart å lage flere kontier med samme brukernavn og passord..." En generell noob feil spørr du meg " Da sier det seg selv at du ikke kommer inn på riktig konto. Ang sure kundebehandlere kommer det ann på tonen folk har som ringer inn. Hadde du smilt og gjort alt som stod i din makt hvis jeg hadde ringt og startet med å skjelle deg ut? Men når du kjøpte maskinen et annet sted og ikke kanselerte ordren du hadde hos komplett må du regne med at du får en faktura på uavhentet pakke gebyr og frakt begge veier, det sier seg selv. De jobber ikke gratis der borte. Det samme gjelder angrefrist. Kunde betaler selv frakt tilbake til komplett ved bruk av angrefrist. Med en gang noen opplever litt motgang løper dem rundt på alle forum som finns og vil at alle skal syns synd på dem og gi dem sympati. Voks opp folkens. Må takle litt motgang Når du driver en butikk så har ikke tonen eller humøret til kunden noe å si. Det er som oftest en grunn til at kunden er sint. Det står ingenting i forbrukerloven at du må være i godt humør for å reklamere på en vare. Det er bare på sin rett at butikken beklager. Vet av erfaring at misfornøyde kunder blir MYE mere forståelsesfulle hvis man beklager og påtar seg litt ansvar. Det at man skal smile når man oppdager at hardware til tusenvis av (som oftest surt oppsparte) kroner har gått rett til ****** er bare forbannet tull. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Veit ikke helt hva jeg skal si til det der C4STOR...det høres bare patetisk ut. Og nei, jeg gidder ikke utdype mer, men stikkordene folkeskikk og normal høflighet mot medmennesker burde gi deg en pekepinn. Lenke til kommentar
TelWiz Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hvorfor klage og syte over komplett? Det finnes jo mange andre web-butikker der man kan kjøpe sikkert bedre og billigere varer enn komplett. Det er vel ikke komplett sin feil over at det er såååå mange som bestiller hos dem. Selv min erfaring hos komplett er bare postivt. Ok kundeservice og bra på levering... "Kankje komplett skulle ansatt nye folk" Når man handler av en gigant med et godt rykte forventer man god behandling, og jeg betaler gjerne ekstra for tryggheten som ligger i god service. Derfor syter jeg over komplett. Prøver du deg på ironi, eller vet du bare ikke hva du selv mener? Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 TelWiz skrev 19/03/2004 : 23:30 KOmplett får mye ufortjent skryt for bare å gjøre det de er pålagt. Hei Telwiz, ser du har hatt en dårlig erfaring med reperasjon av bærbar PC hos oss. I utgangspunktet så er dette merkelig siden det er servicepartnere som normalt står for dette og ikke Komplett selv, men da har det sikkert skjedd en feil ? Send oss en PM, så skal vi snarest mulig få sett på hva som har skjedd og ev. ordne opp problemet. Fryktelig kjedelig at slikt kan skje og at erfaringen er så negativ at du må debutere på hw.no-forumet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå