Gå til innhold

Enda en sur komplett kunde..


Anbefalte innlegg

20 desember la jeg inn bestilling på et skjermkort. Dette ble i følge komplett motatt på postkontoret 24. Pga alle julepakker å slikt fikk jeg ALDRI en sånn "hent hos posten" lapp av posten. Ved nyttårstider tenkte jeg at jeg skulle ta kontakt med komplett, men det gjorde jeg på mail. De klaget og sytet over alt de hadde å gjøre. jeg ventet og ventet, den tiende januar fikk jeg beskjed om at varen var returnert :S. Noe som er postens skyld.

Etter to uker fikk jeg en faktura på kroner 0,-. Det sto at jeg ikke skulle betale noe som helst til de pga dette. Men en uke etter det fikk jeg enda en faktura på administrasjonsgebyr på 160 + frakt i tillegg.

Jeg ringte komplett og da sa de at det var min skyld. De sa jeg burde ringe i stressende juletia, mens de på mail ba meg om å ikke kontakte de på telefon fordi de hadde stor pågang. Jeg trodde selv at det var lang ventetid på post pga jula.

Nå sitter jeg her da, men en fatura på 400. Den betaler ikke jeg. Hvem har skylden egentlig? Jeg som fikk beskjed av komplett med å vente til jeg får lappen, eller komplett som faktisk sendte den ut, eller posten?

Kanskje jeg skal videresende den til posten for jeg skal ikke betale den..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til dette, var at komplett ba meg vente på "hent i lapp posten".

Vet vel ikke hva pakkenummeret var jeg vel?

Jeg regnet med at jeg skulle få en lapp i posten, skrive under på den, betale og få varen, noe som jeg alltid har gjort.

Dessuten er de som jobber på postkontoret er helt ute å kjører.

Sto 45 minutter for å hente en vare her om dagen.

 

Ja, det står at jeg ikke skal betale de.

Lenke til kommentar

Jepp.

postens feil - En del av gangene jeg har fått pakker, har jeg aldri mottatt noen lapp.

De har skjerpet seg i det siste, men jeg holder meg til å sjekke pakkesøket på komplett hver dag, for å så dra ned på postkontoret å hente pakken med pakkenr.

 

(du trenger bare de (unødvendig LANGE) tallene 3700.... samt. ditt navn for å hente en pakke på postkontoret)

 

Edit: Men min mening, er at du ikke skal betale pakken. Det er kjipt å få melding om at du skulle ringt når de samtidig mener at du ikke skulle ha ringt. Virker som høyrehånda ikke veit hva venstrehånda gjør :|

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Etter de siste postene jeg har lest om komplett.no på diverse foum den siste tiden, samt andre venner og bedrifter sine erfaringer skulle man nesten tro at komplett.no har valgt å gå den "lange veien". Dette fører til at de får flere og flere misfornøyde kunder.

Det er fordi at folk presser frem sine NEGATIVE erfaringer med Komplett.

 

De positive erfaringene ser vi såvidt noe til. Da blir det 1 ut av 100..

 

 

Derfor er det lett å få et negativt inntrykk av Komplett utifra dette forumet.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok det at man kan se hvor den er. Men så lenge han i komplett sa jeg skulle vente på lappen gjorde jeg det.

Sa han "vent til du får en hentelapp i postkassen" eller noe slikt rett frem?

 

 

 

Dersom JEG var komplett ville jeg skrevet noe ala; "Posten pleier som regel å rote med slikt. Dersom du finner på nettspor at posten er ankommet ditt postkontor, kan du hente pakken med kun sendingsnr. og ditt navn".

Lenke til kommentar
' date='14/02/2004 : 13:59']
Etter de siste postene jeg har lest om komplett.no på diverse foum den siste tiden, samt andre venner og bedrifter sine erfaringer skulle man nesten tro at komplett.no har valgt å gå den "lange veien". Dette fører til at de får flere og flere misfornøyde kunder.

Det er fordi at folk presser frem sine NEGATIVE erfaringer med Komplett.

 

De positive erfaringene ser vi såvidt noe til. Da blir det 1 ut av 100..

 

 

Derfor er det lett å få et negativt inntrykk av Komplett utifra dette forumet.

Hei

 

Jeg kjenner til veldig mange av de positive erfaringene med komplett.no

personlig har jeg bare positive erfaringer med dem, men det har der i mot ikke flere av kameratene mine. Det jeg egentlig ville hinte tid er komplett.no sin situasjon etter jul.

Lenke til kommentar

Mmm..

 

Regner med at det er Posten som har driti seg ut med tanke på alt detta med julestria. (men hjelper ikke stort at Komplett ikke nevner noe med sendingsnr, slik man logisk ville gjort - men kan jo bare være en ansatt som ikke har tenkt særlig over det)

 

De skal egentlig sende ut 2 hentelapper.

1 når pakken ankommer postkontoret, og 1 dersom pakken ikke er hentet innen 1 uke. JEG synes Posten bør betale dette gebyret, men kan nesten banne på at de ikke kommer til å gjøre det.

Jeg sier som de andre; Spør pent.

 

Dersom du har handlet flittig hos Komplett, kan du i aller værste fall slenge med en "Det er synd at en liten fillesak som dette skal ødelegge et godt kundeforhold som dette" i en eventuell avsluttende mail.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Ja, det er greit nok det at man kan se hvor den er.  Men så lenge han i komplett sa jeg skulle vente på lappen gjorde jeg det.

Hvor naiv går det ann å bli da...

 

40% di egen skyld og 40% posten, 20% Komplett vil nok jeg si da...

 

Den hender at posten glemmer å sende ut hentelapp/eller at den kommer bort i posten.

 

Det jeg har gjort da, flerfoldige ganger er å skrevet ut informasjonen fra nettspor og gått på posten å hentet pakken/ene

 

En uke jeg ventet på 3 pakker så fikk jeg kun hentelapp på en pakke, men hentet selvsagt alle tre...

 

Litt for tåpelig å klage på komplett da, når man bestiller midt i den meste hektiske sesongen, og attpåtil ikke henter den pakken man har bestilt.

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Litt for tåpelig å klage på komplett da, når man bestiller midt i den meste hektiske sesongen, og attpåtil ikke henter den pakken man har bestilt.

Viss du får beskjed om å gjere ein ting som virker ganske reasjonell, sett ein då spørsmålstegn med den beskjeden? ( Kverulante vil nok svare ja)

 

Har brukt pakkaspor mykje sjølv, men når ikkje ansatte på komplett greier å få det med seg, kan eindå forvente at alle skal vite om det?

 

Men viss me skal dele noko skyld er så er ikkje di oppdeling rett

 

Komplett skal ha eindel av skylda for å ikkje informere kunde om pakkespor eller andre muligheiter for å få tak i pakken.

 

Posten greide ikkje berre å drite seg på ein forsendelse men 2!

 

Kunde brukte ikkje pakkespor

 

Posten 60% komplett 30% kunde 10%

 

At pakken ankom postkontoret 24 då er det stress, men når neste utsendelse av huskerdu lappen skulle ut var dette i romjula eller i starten på januar. Ikkje så stress i den perioden.

 

Når posten har lagt opp til at kunde skal ha helst "hentelapp" for å hente eit produkt er det då deira plikt at kunde får denne lappen. Berre sjå kor sure postekspeditøren blir nå du kjem med ei utskrift og ikkje hentelappen.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Litt for tåpelig å klage på komplett da, når man bestiller midt i den meste hektiske sesongen, og attpåtil ikke henter den pakken man har bestilt.

LOL :no: Så med andre ord, ikke kjøp varer fra komplett rett før jul - da er du i så fall en stor idiot... :wow:

 

Hvor feilen ligger, posten, komplett eller trådstarter vil jeg ikke komme med noen formening om. Men jeg synes komplett har vist svært dårlig kundeservice i dette tilfellet. Kontrabeskjeder om henvendelser over telefon og mail. En forretning kan ikke kreve at kundene må anta at de har så mye å gjøre i perioder og derfor må ta kontakt på den og den måten. I så fall må de opplyse om dette pr. mail eller på websidene. Og det skal ikke være nødvendig å være storkunde for å få den servicen alle bør ha rett på.

 

Dette er i hvert fall et godt eksempel på grunn til at det var en svært liten økning i salg over internett før julen 2003 i forhold til året før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...