Anders81 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har skrevet en kort overklokkingsguide for nybegynnere. Nå har det seg slik at jeg selv også er relativt newbie med overklokking, så jeg har sannsynligvis misforstått noe. Kan noen ta en titt på guiden min og sjekke om det er noen feil/noe jeg ikke burde hatt/noe jeg har glemt etc.? Sjekk her (Ignorer alt annet, da selve siden omtrent ikke har content) http://www.ww2g.com/ok.shtml http://www.ww2g.com/ok2.shtml Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Flott guide Men den har noen stavefeil, fint om du retter dem. Og den nedenfor teksten fårstår jeg ikke... Hvis maskinen ikke engang vil skru seg på, men stopper opp og begynner å pipe før du får en sjanse til å gå inn i BIOS'en, hold "Ins" inne, da vil maskinen starte om igjen med de gamle innstillingene. Hvilken knapp er "ins"? mener du "insert" ved siden av home knappen på tastaturet? Uansett, så er det ikke sikkert at alle hovedkort støtter dette. Så du kunne jo lagt med hvordan du reseter bios med og plukke ut batteriet. Og kansje legge til Dell under maskiner som ikke kan klokkes... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du burde ha med at POST står for "Power On Self Test".. Det høyrest vanvittig high-tech ut også Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du burde ha med at POST står for "Power On Self Test".. Det høyrest vanvittig high-tech ut også Siden dette er ment som en guide for nybegynnere, er det vel ikke så lurt og remse opp all verdens ord og utrykk som bare forvirrer - hold det enklest mulig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du burde ha med at POST står for "Power On Self Test".. Det høyrest vanvittig high-tech ut også Siden dette er ment som en guide for nybegynnere, er det vel ikke så lurt og remse opp all verdens ord og utrykk som bare forvirrer - hold det enklest mulig. Uenig. Om du er nybegynner så trenger du ikkje bry deg. For en som er litt vidarekommen kan dette vere "kjekt å vite" Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Takk for svarene Leste i en guide for en stund siden her på forumene at "Ins" restartet maskinene med gamle settinger, det virker strålende på min maskin, så jeg regnet med at det var sånn på de fleste (Vet iallefall at Epox og Abit har støtte for det). Legger uansett til en kort notis om å bruke jumper til å resette. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du burde ha med at POST står for "Power On Self Test".. Det høyrest vanvittig high-tech ut også Siden dette er ment som en guide for nybegynnere, er det vel ikke så lurt og remse opp all verdens ord og utrykk som bare forvirrer - hold det enklest mulig. Uenig. Om du er nybegynner så trenger du ikkje bry deg. For en som er litt vidarekommen kan dette vere "kjekt å vite" Vel - Dette er ikke ment som en guide for viderekomne, den er ment for nybegynnere Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er vel ikke HELT riktig å si at Vapochill er det råeste kjølesystemet for vanlig bruk. Prometia stiller i samme klasse, men er vel hakket vassere. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Flott den Enkel, oversiktig og grei. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Socket 478: Intel CPU'er bruker denne tilkoblingen. Er kun Pentium 4 som bruker denne da Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Ny versjon *Rettet relativt mange skrivefeil *Lagt til "Artifacts" på listen over ord og uttrykk *Forandret informasjon om resetting av BIOS *Forandret informasjon om Socket 478 og Socket 940 *Forandret informasjon om POST (Ja, jeg skrev forkortelsen ) Bradbury, kan man skaffe Prometia gjennom vanlige webshopper i Norge? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Her Kjølepasta som består av rent sølv. Den beste kjølepastaen du kan få. Anbefales på det sterkeste, da den kan få ned temperaturen ned opp til 7-8C. Bør omformuleres. Og AS består ikke av rent sølv, men blant annet av det. Du har også glemt frks PC 3500 ram. Og du bør kanskje nevne noe om timings, og at ikke alltid fart er viktigst? Bradbury, kan man skaffe Prometia gjennom vanlige webshopper i Norge? Her Endret 16. februar 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ikke dumt, skal den sendes inn til ok.no? Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 [quote]QUOTE Kjølepasta som består av rent sølv. Den beste kjølepastaen du kan få. Anbefales på det sterkeste, da den kan få ned temperaturen ned opp til 7-8C. Bør omformuleres. Og AS består ikke av rent sølv, men blant annet av det.[/quote] Neivel, 99,9% da, de fleste nybegynnere vil nok se på det som rent sølv.. (jeg gjør iallefall det) La ikke merke til at 3dfxcool solgte Mach II kabinetter Føler egentlig ikke at jeg er erfaren nok med ram timings, vet ærlig talt ikke helt hvordan det virker i ytelse vs stabilitet vs hastighet. Skal prøve å lese meg litt opp på det, så kanskje legge inn litt om det etterpå. sparks, tja, hvis de synes den er god nok så hadde det vært gøy . Men den er jo ikke akkurat spesielt omfattende da PS: Litt forandret versjon er nå oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå