joskor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei, Planlegger å gå til innkjøp av enten et AMD 64 3000+/3200+ system eller nyeste fra Intel, Prescott 3,0 Ghz. Nortwood er og interessant, men har hørt at Prescott virkelig kommer til sin rett når hastigheten øker....men da er jo spørsmålet hvor langt den lar seg klokke opp. Systemet vil bli kjølt ved hjelp av Waterchill's komplette pakke for cpu-chipset og GPU. Hvilken av disse prosessorene er mest overklokker-vennlig? Systemet vil primært bli brukt til 3D-rendering (Lightworks , Radiozity). Takk for alle svar, Joskor Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Northwood prosessoren overklokker vel lengst, snekkern her på forumet har fått en slik opp i 4 GHz. A64 klokker ikke like langt, meste jeg har vært borti er 2.3-4 GHz på A64. Når det gjelder Prescott, så ville jeg vente til sommeren/høsten, da kommer Prescott på Socket-T med hastigheter på 3.6-3.8 GHz. Skal kjøpe det Intel er vel litt bedre på video/bilde rendring såvidt jeg vet.. Endret 14. februar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Helt klart northwood. Men nå overklokker jo A64 ikke så verst heller. Ser jo at hw.no har fått en 3000+ opp på 2384MHz. Det vil vel nesten tilsvare en 3400+. Eller hvis du har en 3200+ (1MB cache), så vil det nesten tilsvare en 3700+. Dette med luftkjøling? (står ikke hva for kjøling som ble brukt i testen av Abit KV8 MAX3) En northwood med vannkjøling, kan du vel få opp på 4GHz om du er veldig heldig. Er ikke sikker hvor langt en A64 går med vannkjøling, men der vil vel mangel på AGP/PCI lås være begrensning... Edit: En annen ting er jo hva som vil gi mest ytelse. Det tør ikke jeg svare på, da jeg ikke har noen av systemene. Endret 14. februar 2004 av MrMarbles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå