joskor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei, Planlegger å gå til innkjøp av enten et AMD 64 3000+/3200+ system eller nyeste fra Intel, Prescott 3,0 Ghz. Nortwood er og interessant, men har hørt at Prescott virkelig kommer til sin rett når hastigheten øker....men da er jo spørsmålet hvor langt den lar seg klokke opp. Systemet vil bli kjølt ved hjelp av Waterchill's komplette pakke for cpu-chipset og GPU. Hvilken av disse prosessorene er mest overklokker-vennlig? Systemet vil primært bli brukt til 3D-rendering (Lightworks , Radiozity). Takk for alle svar, Joskor Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 På grunn av lite overklokkingsvennlige brikkesett ( ) til A64 så blir Prescott den beste med tanke på overklokking, per i dag hvertfall. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 det er synd å si det. men det er nok prescott som blir det beste valget hvis du skal overklokke. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Må nok hive meg på og si at pentiumen klokker bedre ja. Det meste hw.no har fått på en A64, er en FSB på 238 Lenke til kommentar
rlz Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Det går også rykter om at Prescott inneholder skjulte funksjoner som vil bli aktivert ved et senere tidspunkt, som øker ytelsen. Siden du har vannkjøling tror jeg ikke at varmeproblemet er et issue for deg, så jeg ville gått for Prescott Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jepp, en A64 er utrolig rask, men makan til ustabil prosessor ved overklokking skal du lete lenge etter, her har nok amd laget en ny sak som vil stadfeste deres rykte om ustabilitet . Har nå testet ut 2 stk og samme problemene går igjen og jeg mistenker minnekontrollern for å vere syndern . Nei den blir nok i maskinen til socet T kommer og så donerer jeg den til nermeste syklubb da de neppe klokker. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Snekkern: Hva med å donere den til et Distributed Computing prosjekt? Ontopic: Når det gjelder klokking eksperimenterer jeg litt med Prescott. Standard volt, synkront minne, kjører den på 3.6 GHz. Med vannkjøling og full load (2 x D2OL klienter) ligger tempen på 66 grader. Kan den klokkes høyere? Jo, men hovedkortet (DFI Infinity), mosfets og kondensatorer er vanvittig varme, så jeg er bekymret for at noe skal gå til ... Skal la det stå noen dager og se hvordan det går. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du er barmhjertig du snekker'n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Nei, men det er sant, jeg er utrolig skuffet over stabliteten til disse cpuène ved klokking , det er helt utrolig for hvor de varierer fra gang til gang du starter maskinen, ta min som kjører på 2,2 std setter jeg den feks til 2.3 og volten til 1,6 så kan den starte og kjøre stabilt neste gang jeg starter opp nekter den å starte på dette og da må volten justeres et hakk da kommer den. Neste gang kan den starte og kjøre stabilt en time eller to og så "klipper" den plutselig og da er alt i bios som har med cpu og minne resatt , det er ikke problemer med temp da jeg enda ikke har vert over 30 grader på cpu. Disse enorme variasjonene er der uansett om den er klokket til 2,25 elle 2,55 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå