utenkunnskap Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei. Som nicket tilsier er jeg dønn blank, og håper folk er snille med meg Sitter å knoter med en gammel pc de fleste ville kastet. Målet er forsåvidt ikke å gjøre denne vanvittig bra, men å lære litt om hvordan ting fungerer da... og det er billigst med gammelt utstyr. Det er snakk om en pc med hovedkort PBA 628073-203 ( CMS Bios ? ) Har byttet cpu fra 90mhz til 233 mhz, men da finner bios bare 60 mhz. Jeg har også byttet ram fra 4*16=64 mb ( Edo ) - til 4*32 = 128. Den fant alle 64 tidligere, men nå finner den kun ja, fremdeles 64. Har vell tolket det dithen at jeg må ta bios oppgradering. Men... hvor i all verden finner jeg slikt ? Finnes det for så gammelt hovedkort? Lenke til kommentar
Koma Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Høres ut som om HK ikke støtter høyere cpu eller ram... Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er ingen jumpere for å stille inn CPU-frequency der? 66-100 eller noe sånt? Har du søkt på produsentens hjemmeside? utrolig hva de har i arkivene sine... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei, er dette en ibm aptiva ? en løsning er å søke på sider til ibm , bra info der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå