FiskePinna Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 <topic> Hva er budskapet og tema i denne filmen? Har sett den 2 ganger, men blir ikke klok på det. Nå skal det sies at jeg ikke er helt uber på å tolke japanske kultfilmer, men denne klarte jeg ikke å bliklok på. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 prøv å post i riktig del av forumet ffs Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 prøv å post i riktig del av forumet ffs ******, var sikker på at jeg hadde postet under "film og musikk". Anmoder modartor om å flytte/stenge denne tråden. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Nja, kanskje det ikke er et budskap i filmen? untatt anti-USA greiene?. Men, jeg så nå filmen på japansk, og da jeg ikke snakker japansk, kan det være grunnen til at jeg ikke snappet opp noe budskap Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) ja, jeg skjønte liksom ikke battle royale. Eneste som var er jo at folk dreper hverandre for å overleve teit spør du meg... edit : det jeg skrev minte meg faktisk om krig, men dere skjønte hva jeg mente? Endret 14. februar 2004 av ballemann Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Finnes Battle Royale 2 også? Har bare sett 1'ern.. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ja, 2'ern ble utgitt i 2003. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ja, 2'ern ble utgitt i 2003. Digg! Får vel se den en gang også.. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 2'ern var ekstremt skuffende. Har ingenting med 1'ern bortsett fra at det var en skoleklasse som blei sendt til ei øy. All den groteske humoren er borte :\ Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hva er det med folk?!!!! Battle Royal 1 er jo en av tidnes beste filmer, med et bra budskap som alle burde ha skjønt. Hvor kan jeg få tak i Battle Royal 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 2'ern var ekstremt skuffende. Har ingenting med 1'ern bortsett fra at det var en skoleklasse som blei sendt til ei øy. All den groteske humoren er borte :\ Og 1'er inneholder så mye mer? Det er dessuten ikke meningen at vi skal le av volden. Det er ikke grotesk humor, bare grotesk handling. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hva er det med folk?!!!! Battle Royal 1 er jo en av tidnes beste filmer, med et bra budskap som alle burde ha skjønt. Hvor kan jeg få tak i Battle Royal 2 Vel, du kan jo bestille den japanesiske DVD'en fra diverse nettbutikker (bruk Google), eller vente til den engelsk-språklige DVD'en kommer ut i mai elns. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hva er det med folk?!!!! Battle Royal 1 er jo en av tidnes beste filmer, med et bra budskap som alle burde ha skjønt. Hvor kan jeg få tak i Battle Royal 2 Vel, du kan jo bestille den japanesiske DVD'en fra diverse nettbutikker (bruk Google), eller vente til den engelsk-språklige DVD'en kommer ut i mai elns. Man ser ikke dubbede filmer UANSETT. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 nja, "engelsk-språklig" som i "tekstet på engelsk" Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) 2'ern var ekstremt skuffende. Har ingenting med 1'ern bortsett fra at det var en skoleklasse som blei sendt til ei øy. All den groteske humoren er borte :\ Og 1'er inneholder så mye mer? Det er dessuten ikke meningen at vi skal le av volden. Det er ikke grotesk humor, bare grotesk handling. [noen spoilere] På 1'ern så var det meninga at elevene skulle drepe hverandre. De ble sendt til en øde øy, og kun en fikk komme tilbake til sivilisasjonen. De fikk forskjellige "våpen" (uzi, strykejern, fluesmekker, pistol (uten kuler), kjelelokk osv). Masse morsom slakt. 2'ern er det tilbake på en øy. En klasse skal nedkjempe en terroristorg. Her blir de utstyrt med hjelm, skuddsikre vester og assault rifler. Når de kommer inn i basen til terroristene så finner de ut at de skal slå seg sammen og bekjempe de som starta Battle-Royale opplegget. Det blir sendt ut en stor styrke for å drepe dissa barna, og i regne xXx -og Windtalkers-stilen (unlimited ammo, no reloading), så klarer de nesten å nedkjempe angriperne. Merk nesten. Ja.. BR1 er en sort komedie. Kom ikke her og si at du ikke skrattlo gjennom store deler av filmen. Om det ikke er tilfellet så har du ikke tatt poenget/ikke ha sans for HK-komedier. Endret 18. februar 2004 av As}{antii Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ja.. BR1 er en sort komedie. Kom ikke her og si at du ikke skrattlo gjennom store deler av filmen. Om det ikke er tilfellet så har du ikke tatt poenget/ikke ha sans for HK-komedier. Nå blir jeg litt frustrert. Battle Royale er _ikke_ og jeg gjentar kun for din skyld As}{antii, ikke en komedie av noe slag. Det er en splatter/thriller/action av beste asiatiske merke. At du lo deg gjennom filmen sier kanskje litt (jeg ska være forsiktig med å komme med for bastante utsagn) om din smak angående film. Å anta at jeg ikke har tatt poenget/ikke har sans for HK-komedier sier også en del om dine kunnskaper angående generell film. Jeg sparer meg for å hevde at du er idiot, for det synes jeg du klarer fint selv med slike innlegg. Unngå å se slike filmer, om du ikke klarer å oppfatte dem som de skal. Nøy deg heller med platte og forutsigbare Hollywood-produksjoner, hvor du kan få alt inn med teskje og faktisk forstå noe. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ja.. BR1 er en sort komedie. Kom ikke her og si at du ikke skrattlo gjennom store deler av filmen. Om det ikke er tilfellet så har du ikke tatt poenget/ikke ha sans for HK-komedier. Nå blir jeg litt frustrert. Battle Royale er _ikke_ og jeg gjentar kun for din skyld As}{antii, ikke en komedie av noe slag. Det er en splatter/thriller/action av beste asiatiske merke. At du lo deg gjennom filmen sier kanskje litt (jeg ska være forsiktig med å komme med for bastante utsagn) om din smak angående film. Å anta at jeg ikke har tatt poenget/ikke har sans for HK-komedier sier også en del om dine kunnskaper angående generell film. Jeg sparer meg for å hevde at du er idiot, for det synes jeg du klarer fint selv med slike innlegg. Unngå å se slike filmer, om du ikke klarer å oppfatte dem som de skal. Nøy deg heller med platte og forutsigbare Hollywood-produksjoner, hvor du kan få alt inn med teskje og faktisk forstå noe. Splatter = svart (alternativ) komedie/humor Og fordi jeg har en liten annen oppfattning enn deg når det gjelder en enkelt film, så har du rett til å kalle meg idiot? Vær så snill å hold debatten på et voksent nivå. (dvs. ingen drittkasting og kritikk av generell filmsmak) Hva med å diskutere filmen i stedet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Splatter = svart (alternativ) komedie/humor Og fordi jeg har en liten annen oppfattning enn deg når det gjelder en enkelt film, så har du rett til å kalle meg idiot? Vær så snill å hold debatten på et voksent nivå. (dvs. ingen drittkasting og kritikk av generell filmsmak) Hva med å diskutere filmen i stedet? Du sier jeg ikke tok poenget, jeg kaller deg idiot. Vi sier det samme, jeg gjør det bare mer direkte. Igjen tar du feil angående sjangre. En splatter har ingenting med komedie å gjøre. En splatter er en sub-sjanger innenfor grøss-sjangeren, sammen med andre sub-sjangere som slasher osv. Du må jo klare å lese det du selv skriver? Du skriver at du har en annen oppfatning enn meg, men likevel hevder du at min er feil ved å si at jeg ikke tok poenget. Det er helt greit at vi har en forskjellig oppfatning av filmen, men du sier (bastant) at filmen tilhører en sjanger som den faktisk ikke gjør, ergo det virker som du ikke vet helt hva du snakker om, noe som fører til min kritikk av dine kunnskaper. Det nytter ikke å diskutere filmen videre med deg, når du allerede har skutt deg selv i foten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå