Kick150 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg vurderer å bytte/skifte ut mitt Canon. Er veldig fornøyd med det og det tar enormt gode bilder, men kunne tenke meg å forandre "beite". Det jeg lurer på, er om det finnes digitale kompaktkameraer som har gode makrofunksjoner? Eller må jeg event. over på speilrefleks? Synes makrofunksjonen er viktig, da jeg av og til liker å ta nærbilder. Men ønsker samtidig et kompaktkamera pga størrelsen. Kameraet bør også ha mange andre funksjoner, slik som det jeg har fra før. Har forsøkt å lese tester og slikt, men er liksom ikke blitt klokere av det. Nå er det jo også kommet noen nyheter, så forvirringen er stor. Anbefalinger? Takker på forhånd for all hjelp! Lenke til kommentar
F828 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 "Kameraet bør også ha mange andre funksjoner, slik som det jeg har fra før." Og du har fra før??? Lenke til kommentar
Kick150 Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har et Canon Powershot S40. Har hatt det i ca. ett og halvt år og er veldig fornøyd. Men synser som sagt litt på andre merker og vurderer å bytte. Alltid greit med nytt. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Mange Olympus-kameraer har meget god makro. Jeg er veldig fornøyd med makroen på mitt (C730). Det er også mulig å kjøpe til egen makrolinse, og eventuelt også ringblitz hvis du er veldig avansert Det samme utstyret passer også på de fleste Olympus-kameraer av en viss størrelse (C5060 kan f.eks. være en mulighet). Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Nikon er kjent for god Macro + enkelte Fujikameraer. Lenke til kommentar
Walter Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Høres ut som du egentlig vil ha et canon med programhjulet osv, men ett med bedre makro ++. Vent og se på testen av Canon Pro 1. 8 megapixler og 28-200mm L linse, bra makrofunksjon, og relativt kompakt størrelse høres for meg i hvertfall. Prisen derimot... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Var det ikke Casio Exilim som hadde gode makrobilder ifølge akam? Lenke til kommentar
coban Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 ixus serien har en nærgrense på 10cm, casio exilim z3 og z4 har en nærgrense på 6cm. do your math:) Lenke til kommentar
Solow Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Er veldig fornøyd med macrofunksjonen på mitt Nikon coolpix SQ. Lav pris, rått design, men bare 3 MPix. Men jeg klarer meg med det jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå