Oldboy Jenny Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) (mulig dette spørsmålet skulle vært lagt i en annen kategori, men var usikker siden det egentlig omfatter både harddisk og hovedkort) Heisann. Jeg har nylig gått til anskaffelse av en Maxtor 120 gig hd i eksternt kabinett (usb 2.0/firewire) og opplever til dels store problemer med denne. I hovedsak virker det som om overføring av større filer er problemet (fra ca. 100mb og oppover, men dette varierer) og ofte skaper dette fullstendig crash. I tilllegg hender det rett som det er at kontakten mellom pc og ekstern hd opphører, merker det gjerne om morgenen når jeg har blitt kastet ut av DC-hubber fordi share-sizen min har blitt for liten. Jeg bruker Win Xp SP1 og er ganske sikker på å ha alle relevante drivere på plass (f.eks usb 2.0 drivere fra abit.com) Det jeg lurer på nå er om hovedkortet mitt rett og slett ikke takler filoverføring i usb 2.0/firewire hastigheter. Jeg har et Asus A7V med 1 Ghz Athlon Thunderbird og 512 mb ram. Usb 2.0/Firewire-portene er i hver sin port, og altså separat fra hovedkortet. Er tiden inne for nytt hovedkort eller sitter noen der ute med noen glupe tips som jeg ennå ikke har fått med meg? På forhånd takk (har følelsen av at jeg har forklart problemet mitt på en heller dårlig måte, nøl ikke med å kreve bedre utgreiing om du tror du kan ha en løsning, jeg er dønn stuck) Endret 14. februar 2004 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå