Gå til innhold

Norges Kraftigste Feteste osv

billythekid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skønte ikke helt vitsen med det photoshoppede bildet av en Integrity Superdome. Man må være litt treig hvis man tror at en superserver bare har 7 PCI-spor og en PSU med halvmeter-vifte. Superdome har 192 PCI-spor, og 12 PSU'er...

Synes det burde vært mulig med en omkamp, for dette ble for sløvt. Hadde det lagt under kategorien Humor eller noe sånt hadde det vært greit...

@So: :lol:

Lenke til kommentar

Sendte en mail til digi.no. Her er det jeg skrev:

Når det gjelder denne kåringen av Norges kraftigste PC, så har jeg en ting å si: Jeg vet jeg har alle PC-entusiaster bak meg når jeg sier at hele kåringen er en stor vits. Man kan ikke la harddiskplass avgjøre om man har en kraftig PC. Det som virkelig avgjør, er prosessorkraft, minne, skjermkort, lesehastighet på harddisken. Her kommer et par kommentarer til den såkalte ”vinneren” av denne kåringen:

Athlon 64 3000+-prosessor (dette er en økonomiprosessor som koster under 2000,-. Kraftigste Athlon64 cpu er for øvrig Athlon 64 FX-51 som koster over 3 ganger mer)

1 GB Corsair XMS 3200 minne (greit nok minne)

Radeon 9800 pro 128 MB skjermkort (minner om at Radeon 9800XT 256 MB for tiden er det raskeste skjermkortet til hjemmebruk pr dags dato, og dette har vært på markedet siden i høst)

1280 GB med harddiskplass (dette er ikke vanskelig å få til, det er bare å ha et stort nok kabinett. At kun 2 av diskene er S-ATA gjør ikke akkurat saken bedre. Skal man ha optimal leseytelse ut av harddisker, kreves harddisker basert på SCSI-grensesnittet til å legge operativsystemet på. Store IDE-harddisker (over 80 GB, ikke S-ATA )gir ganske dårlig leseytelse sammenlignet med SCSI-harddisker. Dessuten er diskene forholdsvis små, og gir uforholdsmessig mye støy.

550 W strømforsyning fra Q-tec (Skjønner ikke at han tør å bruke denne PSU’en. Jeg hadde denne til min maskin, men da jeg satte inn den andre SCSI-disken i tillegg til det jeg hadde fra før, knelte PSU’en) Soundblaster Audigy 2-lydkort (et helt ordinært lydkort. Det råeste nå er Audigy 2 ZS platinum pro, et lydkort med alle tenkelige inn- og utganger.)

Nec 4x DVD-brenner (minner om at 8X dvd-brenner har vært på markedet en stund nå.)

Hovedkortet er ikke oppgitt. ( at hovedkortet ikke er oppgitt, er slurv. Hovedkortet er faktisk like viktig som CPU og minne.)

Nei. Her må dere revurdere en gang til. For dette er en fornærmelse mot de som lett kan parkere denne maskinen. Dette er slett arbeid fra deres side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...