Gå til innhold

Dele musikk fil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, grunnen til at det er ulovlig er at en rekke mennesker har noe som heter "rettigheter" til musikken som blir produsert; Sony, Virgin m.m.

 

Poenget med mp3-spillere er at du skal konvertere musikk (som er DIN egen musikk) fra CD til mp3 slik at du kan fylle iPoden din med maaaange sanger.

 

I Norge er det ikke som jeg vet en lov som hindrer folk å laste ned (les: stjele) "andre sin" musikk fra internet. Det er kun ulovlig å laste opp filer, eller dele som det også heter. Men, jeg synes utifra et moralsk synspunkt at man bør kjøpe sin egen musikk. Dessuten så ser det ekstra fint ut der CD'n står i hylla i all sin prakt! :yes:

Lenke til kommentar
Etter nyttåret som var nå så tredde vel loven om at man heller ikke har lov til å laste ned rettighetsbeskyttet materiell igang også ?

 

Så nå er det hverken lov å laste ned, eller laste opp..

 

(Rett meg hvis den ikke har gått igang)

Du er herved rettet. Hvorfor sjekker ikke folk slikt før de slenger frem slike dumme påstander. Alle lover ligger jo fritt tilgjengelig på Lovdata sine sider, herav også Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven). Tar ikke mange sekundene å finne ut at loven ikke har vært endret siden 1. mai 2003.

Lenke til kommentar
Etter nyttåret som var nå så tredde vel loven om at man heller ikke har lov til å laste ned rettighetsbeskyttet materiell igang også ?

 

Så nå er det hverken lov å laste ned, eller laste opp..

 

(Rett meg hvis den ikke har gått igang)

Du er herved rettet. Hvorfor sjekker ikke folk slikt før de slenger frem slike dumme påstander. Alle lover ligger jo fritt tilgjengelig på Lovdata sine sider, herav også Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven). Tar ikke mange sekundene å finne ut at loven ikke har vært endret siden 1. mai 2003.

Hehe. Ja, og konklusjonen er?

 

Før du påberoper deg retten til å kalle andre folk sine utspill for teite så er det vel en idè å komme med noe nyttig selv også?

Lenke til kommentar
Hehe. Ja, og konklusjonen er?

 

Før du påberoper deg retten til å kalle andre folk sine utspill for teite så er det vel en idè å komme med noe nyttig selv også?

Det er vel mer nyttig å komme med noe som er fakta, enn å komme med påstander som ikke holder mål. Konklusjonen er at hadde jeg visst like lite om loven som visse andre, så hadde jeg holdt kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...