Gå til innhold

ATI R420 detaljer lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg lurer på om det kommer noen spill i løpet av 2004 som er krevende nok til at man vil merke noen praktisk forskjell mellom f.eks skjermkort til ca 2000 kr (Radeon 9800Pro) og de nye R420 og NV40 i vanlige oppløsninger som 1280x1024 med 4xFSAA og 16xAF med Vsync på.

stalker,doom3 og far cry.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det kommer noen spill i løpet av 2004 som er krevende nok til at man vil merke noen praktisk forskjell mellom f.eks skjermkort til ca 2000 kr (Radeon 9800Pro) og de nye R420 og NV40 i vanlige oppløsninger som 1280x1024 med 4xFSAA og 16xAF med Vsync på.

Det er allerede spill ute i dag som det vil nok merkes forskjell på med de instillingene: Deus Ex2, SW Kotor, X2 The Threat, Halo og TR:AoD (fra det jeg kom på i farten).

 

stalker,doom3 og far cry.

For ikke å glemme Half-Life2.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det kommer noen spill i løpet av 2004 som er krevende nok til at man vil merke noen praktisk forskjell mellom f.eks skjermkort til ca 2000 kr (Radeon 9800Pro) og de nye R420 og NV40 i vanlige oppløsninger som 1280x1024 med 4xFSAA og 16xAF med Vsync på.

stalker,doom3 og far cry.

Doom III er nok det eneste av de nevnte spillene man vil se forskjell sammenlignet med et Radeon 9800 Pro.

Lenke til kommentar

Nvidias nye modell skal hete Geforce FX6xxx  :yes:

Ifølge rykter. Men det høres sannsynlig ut. GeForce FX2 6xxx kanskje.

 

Doom III er nok det eneste av de nevnte spillene man vil se forskjell sammenlignet med et Radeon 9800 Pro.

Ut ifra FarCry demoen så ser det ikke ut som det vil gå så bra med de instillingene på dagens high-end kort. Med Stalker er jeg dog mer usikker.

 

BTW, det er ikke bilde av R420 du har som avatar.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se på kortet til Ati og Nvidia  :yes:

 

Bra at Ati sa at kortet bare tar over en pci.

tar dei nye ati-kortene "bare" over en pci-port????? hadde blitt sjokkert om det var flere, trodde egentlig ikke at de skulle ta opp noen pci-porter jeg...

Da kortene blir gitt ut på PCI-xpress så er det nok det han mener, altså tilsvarende og bare bruke AGP porten.

Lenke til kommentar

Det er ingen grense på 60fps. Menneskets øye kan oppfatte opptil 100 ganger mer avhengig av omstendigheter, lysstyrke, det individuellet øyet etc. Myten om en øvre grense er utrolig seiglivet, og har vært plassert på 25, 30, 60, 72 osv. Faktum er at mennesket kan oppfatte noe som skjer i 1/5000 av et sekund avhengig av hvor stor del av synsfeltet forandringen dekker. Det finnes en rekke artikler av laber kvalitet som har satt grensene på mange av disse ovennenvte ratene. Den ene motsier den andre, så her gjelder det å være kritisk.

 

Når det er sagt, hvis det viser seg at R420 og NV40 yter så godt som likt, kommer jeg til å se etter det kortet som holder mest mulig jevn fps, noe som har stor effekt på at spillingen virker "smooth". Får du 200fps, og det deretter går ned på 60fps, merker du forskjell, selv om skjermen din kjører på 'lave' 60-85hz.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, hvis det viser seg at R420 og NV40 yter så godt som likt, kommer jeg til å se etter det kortet som holder mest mulig jevn fps, noe som har stor effekt på at spillingen virker "smooth". Får du 200fps, og det deretter går ned på 60fps, merker du forskjell, selv om skjermen din kjører på 'lave' 60-85hz.

Da må vi nesten ha noe form for framerate graf som viser framerate forløpet gjennom en timedemo. Med kun en enkel minimum framerate så kan folk fort hoppe til feilaktige konklusjoner da det ikke sier noe om hvor ofte eller nårtid frameraten sank så lavt. Det kan f.eks være en applikasjon og/eller et driver problem som gjør at den første framen er veldig lav.

Dessverre er det veldig få spill som gir noe mulighet for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...