Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deling av internett

Anbefalte innlegg

Eg har behov for å dele internett, og trenger da selfølgelig en router/switch. Den eine maskina står i samme rom som DSL modem og alt det der, og den andre maskina skal stå i etasjen over, og eg hadde tenkt på en form for trådlaus forbindelse. Finst det slike "dingser" du kan putte i en vanlig switch, som liksom er ei antenne, og som omformer signalet som ellers ville gått i en ledning?

I PCen som må ha trådlaus forbindelse, står der et "universal"-kort (mottaker for trådlause signal). Det er forøvrig en laptop det er snakk om.

Altså, finst det routere med både "vanlig" og trådlaus ting, eller finst det en form for adapter om du kan sette i vanlige switcher/routere som sender trådlause signal??

Takker for alle svar!

- Arve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sier du ikke noe om hvilken standard den laptopen støtter når det gjelder "trådlaust" men en Dlink DI-624+ router som støtter opp til 54mbps er vel en god investering . Da spesielt siden denne vil kunne oppgraderes med ny firmware til å støtte 108mbps i løpet av våren .

Om det kortet som står i laptopen kun støtter b standard på opp til 11mbps så kan man sette DLinken til mixed modus som da gjør at denne støtter oppkobling av kort i både b og g standard .

Det finnes selvfølgelig accesspoints som kan kobles mot switch som igjen kobles mot ditt dsl modem men det blir da mange bokser og en router har da som kjent en innebygget NAT firewall .

Lenke til kommentar
Eg har behov for å dele internett, og trenger da selfølgelig en router/switch.

Anbefalet 3com sine Officeconnect trådløse routere, det er alt du trenger.

har satt opp veldig mange slike og de fungerer utmerket.

Hvilken type tilknyttning har du og hvilken leverandør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...