Gå til innhold

Lydløs super-PC

Anbefalte innlegg

Jeg tar det for gitt at farens/familiens selskap betaler, plutselig slipper du momsen og kanskje litt av den uetiske skatten, kalt formueskatt.

så du anbefaler ett utlegg på 50-60K for å slippe å betale 0.9% skatt på formue over 120K ???

Hadde en PC her for noe år siden, prislapp: 45 000. Da var vi de første i Norge som fikk P4, 2,2 Ghz Prossessor. Og da med en vanlig skjerm alle sammen. 15'' LCD....

Nei, jeg mente ikke direkte det, men det kan forsvares å bruke penger på PC. Det er gøy, litt og skyrte av ?!;) og kanskje en god investering.

Bæærum er absolutt ikke det dere tror. Bodde på Eiksmarken selv en stund. Fint strøk det. Men bærum er også bærum vest, som kanskje ikke er like fint..

Hehe, bærum vest ja - ikke akkurat himmelen. kan vel sammenlignes med søndre nordstrand ;)

La oss være ærlige her - alle kunne tenke seg en pc til 50-60k. jeg kunne f.eks. tenke meg en godt spesifisert PowerMac G5 med bra skjerm. Ville definitivt brukt mye penger på skjerm. Zalman kassen er et godt alternativ til pc. De som tror at "server" prossessorer ikke egner seg til pc'er kan jo finne på noe annet å gjøre. mine tips:

zalman-lydløs kassen.

athlon fx 53

passende hovedkort

2x36gb WD raptor disker i raid 1.

2x250gb WD disker.

plextor DVD brenner

quadro 3000 ellere liknende skjermkort.

dette burde bli en 25-30'

IBM t221 skjerm http://www.pc.ibm.com/us/intellistation/t221/

30-35 til.

Denne vil nok ikke være best mulig nå eller i fremtiden. Men jeg kan love at den vil være en svært god pc i ett par år til.

Heia Bærum!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i all verden er det som feiler dere? At dere ikke har rådt til en slik maskin er en ting, å begynne å flame han fordi han har er en helt annen. Det er rett og slett tåpelig å lese alle innleggene om hvor unødvendig det er med en pc i den prisklassen, ingen som flama vinneren i den derre konkuransen hw.no nettop hadde (kraftigste pc, beste case osv), han hadde jo et system i 50-60k prisklassen.

Uansett, en vanlig 19" LCD skulle da duge plenty, og hvis han legger til et par 15k SCSI disker, et kontrollerkort, et bedre lydkort osv så ligger han jo godt ann.

15k disker bråker. dessuten, det er begrenset hvor mye harddisk ytelse du trenger....

Lenke til kommentar

Jeg vil begynne med å si at jeg synes det er bra å bruke penger på godt datautstyr. Om det er en lønnsom investering er kanskje tvilsomt, men hvor deilig er det ikke å sette sammen en så dyr PC? Om du venter en måned eller to så får du mye saftigere skjermkort, det kan kanskje lønne seg når du først skal svi av så mye penger!

Delene i dette forslaget er hentet fra Komplett.no, kabinettet med kabler og vifter har jeg hentet fra microplex.

Deler fra komplett

Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail

1448 kroner

--------------------------------------------------------------------------------

Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Sort Intern Bulk (PX-116A)

408 kroner

--------------------------------------------------------------------------------

AMD Athlon 64 3400+ 2.2 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED

3895 kroner

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

3950 kroner (merk, dette 34 2x74GB -kjøres i RAID)

Western Digital Caviar 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

3790 kroner (dette er 2x250GB -kan evt. kjøres i RAID)

Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire,

1395 kroner

Logitech Z-680 Høyttaler 5.1 THX 5 Satelitter og Subwoofer 450W RMS

3149 kroner

Creative SB Audigy 2 ZS PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail

1149 kroner

Corsair TWINX1024-4400 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4400 DIMMs

8990 kroner (merk, dette er 2x1024 MB RAM)

Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

1410. kroner

Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail

427 kroner

Eizo 21" LCD FlexScan L985EX TCO-99 Grå USB, DVI-D, DVI-I, D-SUB

17494 kroner

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB DD AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

5364.45 kroner

Totalt: 52923.91 - fra komplett.no

Deler fra microplex:

2 stk. Lian Li frontdeksel, Aluminium 170,-

1 stk. Lian Li Fulltower PC75USB, Aluminium, m/USB 2 595,-

2 stk. ATA133 IDE-kabel, 90cm, blå 190,-

4 stk. S-ATA kabel, 50cm, "UV/Blå" 180,-

4 stk. Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A) 620,-

1 stk. Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator 395,-

Totalt: 4 150,00 - fra microplex

Regn med ca 500 kroner i frakt så blir totalprisen 57573,91 kroner!

Lykke til.

EDIT: unødvendig mye plassløsing. :)

Endret av vladnag
Lenke til kommentar

helvete... 50 el 60 tusen kr for en pc????

det vil alltid komme noe nytt... det er ingen vits å bruke så veldg mye alt på en gang....

det holder massevis med 20 lapper... bruk resten på noen annet f.eks. plasma tv, hjemmekino, hva som helst...

det er som sagt ingen vits å bruke så jævla mye penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...