Gå til innhold

Lydløs super-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde dødd av sjokk jeg hvis min kjære far hadde bladd opp 60k til pc!

 

Da ville jeg brukt rundt 30000 på hardware, og ca 15000 på kabinett(tenker da på alienware aurora) siden man MÅ bestille hardware sammen med kabinettet(såvidt jeg vet :ermm: )

 

Så hadde resten gått til en BRA skjerm.. Da går det fort 60000 kr :green:

 

Angående det der med fattige i afrika, ville ikke sendt noe penger dit, ville heller gitt de til noen slags seriøs NORSK organisasjon som arbeider der nede ;)

Lenke til kommentar

Jeg har dette systemet:

 

CPU: AMD Athlon 64 FX-51

Hovedkort: ASUS SK8N nForce3 150

RAM: 1 GB Corsair XMS3200LL ECC-REG

GFX kort: Sapphire Radeon 9800XT 256 MB

Harddisk: 120GB Seagate Serial ATA 8MB Cache x2

CD-brenner: Plextor Plexwriter Premium 52x/32x/52x

Lydkort: Creative Soundblaster Audigy 2 7.1

Kabinett: Cooler Master Wave Master

Størmforsyning: Chieftec ATX 420W 2vifter

CPU vifte: Thermaltake TR2 M6 (Socket 754/940, 21dbA)

Viftestyring: Aerogat II

 

Dette kom på kr 20 000 u/mva.

 

Insperert av Alienware Aurora og HW sin "Millionær"-anbefaling.

 

Er meget fornøyd. Det jeg ikke har er skjerm. Men med et budsjett på 50 000 kr. skal det ikke være noe problem å finne skjerm til 30 000 kr.

Lenke til kommentar
Hei igjen. Takk til de som har svart på innlegget mitt. Til de som synes at 50-60000 er dyrt for en PC, så er jeg helt enig. Men for meg er det eneste alternativ siden jeg er lei av å vente på at PCen skal få ting gjort, og lei av spill som hakker. Anbefaler faktisk dere andre også om å legge litt mer penger i PCen slik som jeg har tenkt, for det er faktisk veldig irriterende å vente på at PCen skal jobbe seg ferdig.

 

thoering: Synes ditt oppsett så interessant ut. Har så lyst til å bygge selv for da blir det akkurat som jeg vil ha det. Tror jeg skal få det til for jeg har lest en guide i PC World.

Hvis du alvorlig mener at man må bruke 50-60k på pc for å slippe all ventinga så foreslår jeg at du selger pcen og aldri kjøper en ny.

Lenke til kommentar

ok, blir irritert over de som ikke kan oppføre seg her. Hva så om han får 50 000kr av faren sin til å kjøpe seg data, er man rik så er man rik, så hvorfor ikke bruke pengene på noe som man bruker mesteparten av fritiden sin til. Hadde jeg vært rik så hadde jeg godt kunne brukt mer enn 50 000kr på pc\pc'er.

 

Balle

Lenke til kommentar

Hei kjære Pappa-gutt. Det kan hende du får Pappa'en din til å legge ut 50-60.000 kroner, men du skjønner det at det er ikke sikkert du kommer så mye lenger for det.

 

 

60.000 kroner brukt vil helt sikkert gi deg en PC som er foreldet raskere enn du ønsker. Så for å sikre Pappa'en din høyere ROI (Return of Investment) bør du spre investeringen over et år eller mer. Be pappaen din hjelpe deg med å investere litt under halvparten - sånn 20 - 30.000 kroner - i en kraftig PC. Flere gode forslag har kommet her - inkludert AlienWare som jo er rå spill-PCer. Så lærer du deg å utnytte en slik PC best mulig. Det inkluderer å holde maskinen optimal mht. partisjonering, diskfragmentering, rydding i registry osv. fordi dette er ting som over tid gjør at maskiner blir tregere. Det fine med å gjøre det på denne måten er at du også lærer deg å være litt mer økonomisk - og Pappa'en din sparer litt penger også (En gang ønsker du kanskje å jobbe med IT i det Virkelige Liv, og tenk: da nytter det ikke å gå til sjefen og foreslå å bruke mye penger på det dyreste og hotteste hver gang det går litt tregt).

 

 

Når det så har gått et år eller mer kan du se om det egentlig er slik at du har sprengt grensene for PC'en. Er det tilfelle kan du jo bare be Pappaen din om mere penger. Du kan bruke de på mer minne, mer disk, eller litt mer moteriktig sidelokk til kassa på PC'en din.

 

 

Men uansett om Pappaen din har ubegrenset med penger og du skulle være en meget krevende og anvansert PC bruker (Pappa-gutter er sjeldent det; profesjonelle utviklere og 3D grafiske designere er det ofte) så er det IKKE noen vits å bruke 60.000 kroner nå. Om ikke annet så fordi om et år kommer du til å ønske deg PCer med PCI-Express, FireWire-800, Gigabit Ethernet, 802.11g Wireless, el.l.

Lenke til kommentar
ok, blir irritert over de som ikke kan oppføre seg her. Hva så om han får 50 000kr av faren sin til å kjøpe seg data, er man rik så er man rik, så hvorfor ikke bruke pengene på noe som man bruker mesteparten av fritiden sin til. Hadde jeg vært rik så hadde jeg godt kunne brukt mer enn 50 000kr på pc\pc'er.

 

Balle

Fordi det er overkill? Hvis grunnlaget for å kjøpe en pc til 60.000,- er fordi man skal ha en pc som man slipper å vente på så er man temmelig naiv og har lite peiling på pcer. En person som ikke kan mye om pcer burde heller bruke pengene på å kjøpe en bra pc hos dell så slipper man alt bryet med å ha en spesial tilpasset pc. For 60.000,- så får du 2-3 stateoftheart pcer. Fyren har jo null behov for opteron?! Og han må da vente like forbanna mye på pcen alikevel?

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Jeg tar det for gitt at farens/familiens selskap betaler, plutselig slipper du momsen og kanskje litt av den uetiske skatten, kalt formueskatt.

 

Kjøp det beste du! Selv skal jeg ikke påta meg å sette sammen en plan, men jeg er helt enig, betaler pappa så spiller ikke prisen noen rolle. Fedre skal man presse penger fra!

 

Lykke til! Håper du får en fin PC!

Lenke til kommentar
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!

Blir bare mer og mer ergelig over deg.

Ingen ville brukt 60k på en data.

Bruk 20 og kjøp noe annet.

Kunne godt tenkt meg å svidd av en 50-60 tusen på en pc jeg..

Problemet mitt er vel at kona hadde tatt litt av. :scared:

Bruker ca 20000.- på pc utstyr i løpet av året uansett.

hehe, kjenner meg igjen der da...

2002: 20K på komplett

2003: 35K på komplett

2004: ????

 

Hvor skal det ende hen? :cry::cry::cry:

HVOR SKAL DET ENDE!!!

Lenke til kommentar
ok, blir irritert over de som ikke kan oppføre seg her. Hva så om han får 50 000kr av faren sin til å kjøpe seg data, er man rik så er man rik, så hvorfor ikke bruke pengene på noe som man bruker mesteparten av fritiden sin til. Hadde jeg vært rik så hadde jeg godt kunne brukt mer enn 50 000kr på pc\pc'er.

 

Balle

Fordi det er overkill? Hvis grunnlaget for å kjøpe en pc til 60.000,- er fordi man skal ha en pc som man slipper å vente på så er man temmelig naiv og har lite peiling på pcer. En person som ikke kan mye om pcer burde heller bruke pengene på å kjøpe en bra pc hos dell så slipper man alt bryet med å ha en spesial tilpasset pc. For 60.000,- så får du 2-3 stateoftheart pcer. Fyren har jo null behov for opteron?! Og han må da vente like forbanna mye på pcen alikevel?

mm, kjøp deg en stasjoner hos dell du. Men det vil ikke Bærumgutt_83, har vi noe med det egentlig? han vil jo bare ha tips. Ok kanksje det er overkill og kjøpe EN pc til 60000kr, men der blir jo en ****** bra pc da :D

Lenke til kommentar

hoof kor messuelig dokker e, e heilt enig å kjøpe det nyaste e ikkje lurt på hardwarefronten, mæn hør no her,

 

60 lappa e en fin sum

 

Skjerm - Plasma / lcd 30-42" - ca 30 lappa (ja prisen e ikkje værre, komplett har en fin sak tel roindt 30 lappa, uten tv tuner)

 

Så et Krtish (trur det va det det heitte, læste test over Sourround tel pc nån daga sia) ca 7-8 lappa.

 

Ok då har du ca 20 lappa tel resten, for det får du skikkelige brukare saker, og væl sko bli ei stoind før du får løst tel å skifte ut skjermen og Sourroundanlegget dett.

 

Tænk dein flotte spælleoplevelsen du får :thumbs:

 

Stå på

Lenke til kommentar
hoof kor messuelig dokker e, e heilt enig å kjøpe det nyaste e ikkje lurt på hardwarefronten, mæn hør no her,

 

60 lappa e en fin sum

 

Skjerm - Plasma / lcd 30-42" - ca 30 lappa (ja prisen e ikkje værre, komplett har en fin sak tel roindt 30 lappa, uten tv tuner)

 

Så et Krtish (trur det va det det heitte, læste test over Sourround tel pc nån daga sia) ca 7-8 lappa.

 

Ok då har du ca 20 lappa tel resten, for det får du skikkelige brukare saker, og væl sko bli ei stoind før du får løst tel å skifte ut skjermen og Sourroundanlegget dett.

 

Tænk dein flotte spælleoplevelsen du får :thumbs:

 

Stå på

Ingen her er nokk misunnelige. De gidder bare ikke å sløse bort 50-60k på en pc som yter 5-10% bedre en en til 20k. Den billigste pc-en er avlegs om 2-3 år mens den andre varer kansje 3-4 år. De som kjøpte pc til 20k kjøpe ny to ganger og ha pc for 6-9 år for samme pengen som han som kjøpte pc til 60k fikk pc som varte 3-4 år

Lenke til kommentar
Se på nicket, og antall innlegg. Dette er neppe seriøst.

Rart at det skulle gå så mange innlegg føær noen påpekte dette. Har ikke folk flest etterhvert utviklet en "feeling" for dette da? Jeg mener en slags evne i å vurdere ting vi ser på internett og ikke bare ta alt med en klype salt.

 

"Pappa betaler" er jo selve humorklisjéen som brukes om unge Bærumsgutter, bjeller bør ringe.

Lenke til kommentar
Jeg tar det for gitt at farens/familiens selskap betaler, plutselig slipper du momsen og kanskje litt av den uetiske skatten, kalt formueskatt.

så du anbefaler ett utlegg på 50-60K for å slippe å betale 0.9% skatt på formue over 120K ???

Hadde en PC her for noe år siden, prislapp: 45 000. Da var vi de første i Norge som fikk P4, 2,2 Ghz Prossessor. Og da med en vanlig skjerm alle sammen. 15'' LCD....

 

Nei, jeg mente ikke direkte det, men det kan forsvares å bruke penger på PC. Det er gøy, litt og skyrte av ?!;) og kanskje en god investering.

 

Bæærum er absolutt ikke det dere tror. Bodde på Eiksmarken selv en stund. Fint strøk det. Men bærum er også bærum vest, som kanskje ikke er like fint..

Lenke til kommentar

Hehe, er jo ganske morsomt at folk gidder å svare, tenker først å fremst på innlegg som flamer fyren/faren. Skulle tro folk flest forstår at en som kaller seg Bærumsgutt-83 (altså gutt i tidlig 20-årene fra et sted mange forbinder med snobber/sosser), har 0 innlegg på forumet (før denne tråden) og som i tillegg skal få faren til å betale 50 000 - 60 0000 kr for en pc umulig kan eksistere... men gjennomført var det, til og med 'Interessene' hans står i stil med personen han utgir seg for å være (Interesser: Data, golf, tennis, mobiltelefoner). :)

 

(Og siden det alltid er 0,00001% sjanse for at en slik person eksisterer, og til og med lagde denne posten, så beklager jeg hvis dette er tilfellet ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...