Kjell- Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) For å gjøre dette kort, Asus, CD-Brenneren min vil ikke brenne på 40x som den er designet for å gjøre, men max 16x i de tilfellene jeg bruker den mest. Noen forslag til hva som er feil? Jeg har en CD-Brenner av typen Asus CRW-4012A 40x/12x/48x. Den er kjøpt for over et og et halvt år siden og helt siden jeg fikk den har jeg hatt følgende problem. Når jeg brenner avi-filmer på ca. 700 MB på cd så går det ikke an å brenne på mer enn 16x når det skal gå an å brenne i 40x. Og når jeg skal brenne div. data filer så går det an å brenne på 24x. Musikk cd'er kan jeg brenne på 40x (ikke at det er mye vits men..). Jeg har prøvd programmer som Nero, Easy CD Creator, ? (det programmet som følger med Sony CD Brennere.. husker ikke navnet), CDRWIN og et par småprogrammer til jeg ikke husker navnet på. Men jeg tror på CDRWIN så gikk det an å brenne opp til 40x, men da ble alle cd'ene ødelagte i det skriveprosessen var ferdig i det programmet låste seg og cd'n ikke ville ut av cd-brenneren. Så jeg bruker bare Nero som fulgte med CD-Brenneren nå til å brenne cd'er på 16x. Jeg lastet ned en ny version av Nero en gang, patch, update, men det var meget vanskelig å legge inn for en eller annen grunn, men jeg fikk det til en gang, og da fikk jeg til å brenne filmer på 40x igjen, men det gikk fort tilbake til å funke kun på 16x, + at det ble noe feil med programmet slik at jeg måtte re-installere det. Og siden har jeg bare brukt Nero versionen son bulgte med brenneren. Heh, lang tekst. Hvis noen er usikker på noen ting jeg mener, bare spør i vei. Jeg er takknemlig for all hjelp jeg får. Endret 14. februar 2004 av Kjell- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå