Kowalski Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (Kopi av egen tråd på battlefield.no, om noen leser det). Denne er skrevet noen minutter etter at jeg kom hjem, for halvannen time siden. Det var sykt fett, vanskelig å beskrive! edit: Okei, her kommer et lite referat av konserten. Først og fremst, Feite, så bra! Jeg kom meg akkurat inn til åpningen, var med ei jente på lista og måtte vente på henne. Gikk bra. Peiset opp på galleriet, ved EMI sin avdeling, og hadde kurante plasser. Dette er låtene de spilte, jeg tror jeg husker alle riktig: Prologue (fra Tour de France) Tour de France ètape 1-3 (fra Tour de France) Vitamin (fra Tour de France) Chrono (fra Tour de France) Autobahn (fra Autobahn) The Model (fra Man Machine) Neon Lights (fra Man Machine) Radioactivity (fra Radio-Activity) Trans-Europe Express (fra Trans-Europe Express) Computer Love (fra Computer World) The Robot (fra Man Machine) Elektro Kardiogramm (fra Tour de France) Aero Dynamik (fra Tour de France) Pocket Calculator (fra Computer World) Boing Boom Tschak(fra Electric Cafe) Musique Non-Stop(fra Electric Cafe) Om noen andre var der, og har peiling, så får dere korrigere meg om jeg tar feil. De dro altså nesten alle de store hitlåtene, jeg savnet lite. Klart jeg gjerne skulle fått Metropolis, Expo 2000 eller noen andre svisker, men spillelista var veldig bra komponert. Det at de spilte de mest kjente først var egentlig fint, det gjorde at folk ikke ventet på The Model eller Autobahn men snarere lot seg imponere av resten av katalogen til den elektroniske musikkens fedre. Høydepunktet i konserten må helt klart være da teppet dras for etter snaut halvannen time. Teppet fjernes kort etter, og avduker fire roboter som erstatter Hütter & co! Helt uvirkelig fett, når robotene står foran miksepultene og låte som spilles da selvsagt er The Robot. Fortjener en klar ! Konserten avsluttes med at en og en går av scenen, med et par små minutters mellomrom. Dette under tonene av Musique Non-Stop, og når Hütter som sistemann går av sier han kort "auf widersehen" - det eneste som er sagt og ikke sunget gjennom hele konserten. Å se fire menn i 50-årene stå foran hver sin miksepult, nesten helt urørlig, i to timer, jeg skal ikke være vanskelig for å forstå at noen synes det høres litt vel alternativt ut. Men jeg kan garantere at de fleste som var tilstede fikk en opplevelse de aldri glemmer (og sannsynligvis har ventet lenge på) - og at alle fikk levert et fantastisk show. Utrolig hvor underholdene det var, jeg smilte fra begynnelse til slutt. Dette er neste på høyde med Flaming Lips i kvalitetsfølelse etter konsert! Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Denne fortjener mye mer oppmerksomhet. Jeg vil ha anerkjennelse!! Lenke til kommentar
Bach Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hill deg, O gamle. Kan vel på to hender telle planlagte forumspirer da Kraftwerk starta opp. Første låta jeg hørte var Music Non-Stop, så jeg fikk åpna øra litt sent. Ble litt satt ut husker jeg. Hadde ikke noe sted å "plassere" det jeg hørte. Hvor ble det av "Pandoras Jukebox" forresten? Sklir helt ut her nå, men "den yngre garde" ( ) burde kanskje fått med seg programmer som Wasabi som en motvekt til Hit-40. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 For meg ser det ut som de begynte med de nyeste låtene da. Trans-Europe Express må ha vært et høydepunkt Får vi flere konserter fra denne kanten mon tro? (ja, jeg vet tråden er gammel, men den fortjener litt oppmerksomhet) Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Kraftwerk kommer til Arvika-festivalen som er den 14-16. juli. Dit kommer forøvrig andre godbiter som New Order, DAF og Welle:Erdball, men tror nok festivalen er utsolgt. Var på Kraftwerk-konsert på Rockefeller i 1991, og den står vel som en av de tre beste konsertopplevelsene mine. Trans Europe Express var et av høydepunktene, ja Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Denne fortjener mye mer oppmerksomhet. Jeg vil ha anerkjennelse!! Bumping vil ikke føre til oppmerksomhet, men stengt tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå