Gå til innhold

Varme forskel? nogen betydning?

Sakari46

Anbefalte innlegg

Hey... Jeg så lige en film hvor man kølede en p4 @ 5300 mhz ned med Nitrogen

..... -117 Celcius eller sådan noget..

det der undre mig er temperaturen, skal man virkelig havde så meget minus temp.

for at få stabilitet ved de hastigheder??? jeg mener, hvis du havde en 5,5 ghz p4

på 50 celcius full load, er det så ikke ok??? eller fryser den så? tak på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ved godt hvad du mener men... kompunenterne kan vel sagtens klare at blive

+40 C varme f.eks det kan de jo ikke brænde af, af.

derfor undre det mig at folk satser efter -200 C istedet for 30 C...

det er jo den temp en CPU normalt ligger på med god køling. :wow::dontgetit:

Lenke til kommentar

En p4 3.2 er aldeles ikke laget for å kjøre på 5.5 ghz.... volten er nok veldig høy, og fsb oppunder det ville... Ingenting utenom flytende nitrogen klarer sikkert å holde cpu gående på en slik clock, og nå er jo det slik at man ikke kan bestemme temperaturen på flytende nitrogen. hadde man fått flytende nitrogen ved -50 grader, hadde det vært mye enklere å håndtere enn -196 eller hva nå det punktet ligger på...

Lenke til kommentar

Det som er poenget er at prosessoren blir veldig varm når man øker spenningen. Det er fordi effekten øker, ergo varmen. Man må øke spenningen for å få prosessoren stabil ved klokking. Det er også slik at metaller leder bedre ved lavere temperatur. Selv om det er standard at man har en CPU temp på 30C til 65C, betyr ikke det at det er det beste (det, det, det...). Det blir som å si at det beste er en bil som yter 90KW, siden det er sånn nogen lunde standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...