pgdx Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvis jeg vil registrere et domene, men ikke vil bruke selskaper som b-one, registerfly eller domeneshop, hva gjør jeg da? Jeg har ønsker om å eie et domene, og skaffe DNS-servere selv. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 http://www.norid.no/ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Hva er det som gjør at jeg ikke kan sette ut masse DNS-servere og legger f.eks nwaefnkwef.com til min IP-adresse? Hvem hindrer meg? Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hva er det som gjør at jeg ikke kan sette ut masse DNS-servere og legger f.eks nwaefnkwef.com til min IP-adresse? Hvem hindrer meg? Saken er vel at domenet må registreres i rotserverne, som driftes av utvalgte organisasjoner. Alle domeneregistreringer må, såvidt jeg vet, gå gjennom Network Solutions, som vedlikeholder en komplett oversikt over alle registrerte domener. Ja, du har full mulighet til å sette opp en DNS-server med en sone for ditt domene, men da må DNS-forespørsler på domenet ditt bli sendt til din DNS-server, noe som ikke skjer uten at du registrerer domenet gjennom en godkjent registrar, betaler avgiften og opplyser hvilken DNS-server domenet skal peke til. Litt kronglete forklart, men håper det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå