Gå til innhold

Post din CPU-temperatur


HolgerL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
P4 Prescott 3.0Ghz

Idle: 51'C

Load: 75'C

 

Bruker en ThermalTake SLK948U, og en stille Titanvifte. Synes den er litt vel varm under load. Før hadde jeg en 2,4GHz Northwood som lå på 28'C og 40'C med boxed HSF, så jeg synes det er noe rart med Prescott'en...eller er det normalt?  :ermm:

Hmm. Det der er ikke akkurat normal temp nei.

Har en 2.8Prescott @ 3.2. Idel på 40C full load 59-60C.

Ville det å planslipe CPUen kanskje hjelpe? Kantene så litt slitte ut (kjøpte brukt), men de kan vel ikke peke noen annen vei enn nedover? Har brukt et meget tynt lag AS3 (har brukt kjølepasta manger ganger, og det er ikke her problemet ligger), og viften går på 12V. Har også oppdatert BIOS til nyeste versjon, uten at det hjalp. Det var også dette hovedkortet som viste 28'C idle på Northwood CPUen, så den viser ikke for høy temperatur på Prescotten tror jeg.

Hva slags andre vifter har du i kabinettet ? Er det bra med lufting inne i kabinettet?

kjemp på kjøleribba om den er varm. brenner du deg så er sikkert CPU over 70C.

Lenke til kommentar
P4 Prescott 3.0Ghz

Idle: 51'C

Load: 75'C

 

Bruker en ThermalTake SLK948U, og en stille Titanvifte. Synes den er litt vel varm under load. Før hadde jeg en 2,4GHz Northwood som lå på 28'C og 40'C med boxed HSF, så jeg synes det er noe rart med Prescott'en...eller er det normalt?  :ermm:

Hmm. Det der er ikke akkurat normal temp nei.

Har en 2.8Prescott @ 3.2. Idel på 40C full load 59-60C.

Ville det å planslipe CPUen kanskje hjelpe? Kantene så litt slitte ut (kjøpte brukt), men de kan vel ikke peke noen annen vei enn nedover? Har brukt et meget tynt lag AS3 (har brukt kjølepasta manger ganger, og det er ikke her problemet ligger), og viften går på 12V. Har også oppdatert BIOS til nyeste versjon, uten at det hjalp. Det var også dette hovedkortet som viste 28'C idle på Northwood CPUen, så den viser ikke for høy temperatur på Prescotten tror jeg.

Hva slags andre vifter har du i kabinettet ? Er det bra med lufting inne i kabinettet?

kjemp på kjøleribba om den er varm. brenner du deg så er sikkert CPU over 70C.

heh, har ingen andre vifter i kabinettet enn de to i PSUen. men døren er ikke på (har faktisk vært av siden jul i 2002), så det har aldri vært et problem før. kjøleribben kjennes litt lunken ut..eller kanskje litt varmere enn lunken. men det er når pcen idler...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
-2 grader, har en Amd64 3000+

 

Spillenen funker fint og det er ingen problem å kjøre mange program samtidig..

hva slags kjøling bruker du?

kjører standard kjøling.. men eg bor i en Igloo.. så det kan være derfor d er -2 grader.. :D

aww så saklig... :ermm:

 

 

 

 

 

on topic -->

 

Ny P4-northwood under panseret..

3.4 @ 3.8ghz

idle-> 21

load-> 29-32

Luftkjøling

Lenke til kommentar

seff AMD 2500xp barton er klokka til 2.5 ghz upsss hehe var klokka opp til

 

nå bare opp til en 2.2

 

idle ca 20 - 30

 

har hatt den på 80¤ grader :w00t:

 

men ikke så bra det da, hehe :p

 

men ellrs load er den på 50 - 60 :p

 

kjører 2 i front som blåser inn

 

og 2 som blåser ut back

 

cassa er en chieftech tatoo blue ellr no som jeg vant på tg 04 jipiii

 

har en 160 ide og 2 serial ataer på 160 og 200 :whistle:

Endret av prixmyo
Lenke til kommentar

viss det der er stock kjøler og med vanlig romtemp uten 5 120mm deltavifter i kabbinette på full hastighet er det noke feil med målerane.

 

edit: viss det der er stock kjøler so skal tempen ver nermare 60 etter tempen på hk å dømme, men den kan jo altids ver feil den også ;)

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar
viss det der er stock kjøler og med vanlig romtemp uten 5 120mm deltavifter i kabbinette på full hastighet er det noke feil med målerane.

 

edit: viss det der er stock kjøler so skal tempen ver nermare 60 etter tempen på hk å dømme, men den kan jo altids ver feil den også ;)

ikke vet jeg, men pcen kosta nermere 30 store lapper så det bør være kvalitet...

Romtemperaturen er på 18 grader, i sommer da den var 25 viste prosessoren 33 grader, og det er vel normalt? så tror ikke det er noe galt med målerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...