Gå til innhold

Post din CPU-temperatur


HolgerL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg meiner sånne tråder er heilt bak mål, viss man ikkje kan lage en tråd med fornuftig innhold så kan man la være å lage tråden.

Det er mellom anna slike tråder som svekker standarden på forumet..

Jeg innrømmer at det ikke er holmgangmateriell dette her...jeg vil bare få noen tall...en som visstnok har 26 grader på en P4 2.6, helt vanlig vifteoppsett i et chieftec kabinett...ville sjekke om det var et ekstremtilfelle, eller om min på 2.8 med 45 grader er det

 

Hovedkortet til han med 26 grader var også visstnok et par grader HØYERE enn CPU'en...

har chieftec kabinett selv. For øyeblikket er temp: hmm.. *loade MDM*

25 cpu / 24 hk. lufttemp: *skjekke* 22 grader. ( jeg har samme cpu som personen, p4 2.6 ghz. ( klokket til 3.1 )

Lenke til kommentar

GlobalWin TAK58

http://www.globalwin.com.tw/products/cooler/k7/index.html#

 

AMD Sempron 2200+ (1500MHz/266MHz) ..ingen overklokking.

 

Kabinettet står uten overdeksel atm, og det er rimelig kjølig i rommet (soverom med vindu på gløtt hele døgnet).

 

Temperaturen ligger på 50 grader hver gang jeg sjekker, selv om pcen er netopp starta opp, eller har stått på 3 døgn, eller om jeg netopp har spilt fifa 2005. synes egentlig 50 grader idle er for mye når jeg ikke har overklokka noe.

 

Jeg rensa og la på ny kjølepasta, men det gikk halvannen time fra jeg la på kjølepastaen, til jeg satte cpuen og vifta i pc'en. er det veldig negativt? bør jeg gjøre det om igjen?

Lenke til kommentar
GlobalWin TAK58

http://www.globalwin.com.tw/products/cooler/k7/index.html#

 

AMD Sempron 2200+ (1500MHz/266MHz) ..ingen overklokking.

 

Kabinettet står uten overdeksel atm, og det er rimelig kjølig i rommet (soverom med vindu på gløtt hele døgnet).

 

Temperaturen ligger på 50 grader hver gang jeg sjekker, selv om pcen er netopp starta opp, eller har stått på 3 døgn, eller om jeg netopp har spilt fifa 2005. synes egentlig 50 grader idle er for mye når jeg ikke har overklokka noe.

 

Jeg rensa og la på ny kjølepasta, men det gikk halvannen time fra jeg la på kjølepastaen, til jeg satte cpuen og vifta i pc'en. er det veldig negativt? bør jeg gjøre det om igjen?

skal helst ta på kjøleren så fort som mulig :) Da det kan legge seg støv, hår, etc. i mellom mens pastaen ligger på uten "beskyttelse".

Lenke til kommentar
AMD64 3200 @ 3200 MHz.

Idle 38

maxload 49 (maks jeg har målt etter 3 timer med prime.) :cool:

 

orginal kjøling..

(me think vannkjøling er er rett rundt hjørnet ja) :yes:

Er dette virkelig riktig?

 

Klokka opp 1000 mhz?

Tenker det skal stå 2200mhz der jeg :yes:

 

Nye temp`s

 

CPU: 20c load

Vann: 7.5c load

GPU: 13c load

 

CPU @ 225x12, 2.03V

GPU @ 486, 1.6V (stock 9800pro)

Lenke til kommentar

P4 Prescott 3.0Ghz

Idle: 51'C

Load: 75'C

 

Bruker en ThermalTake SLK948U, og en stille Titanvifte. Synes den er litt vel varm under load. Før hadde jeg en 2,4GHz Northwood som lå på 28'C og 40'C med boxed HSF, så jeg synes det er noe rart med Prescott'en...eller er det normalt? :ermm:

Endret av iver89
Lenke til kommentar
P4 Prescott 3.0Ghz

Idle: 51'C

Load: 75'C

 

Bruker en ThermalTake SLK948U, og en stille Titanvifte. Synes den er litt vel varm under load. Før hadde jeg en 2,4GHz Northwood som lå på 28'C og 40'C med boxed HSF, så jeg synes det er noe rart med Prescott'en...eller er det normalt? :ermm:

Hmm. Det der er ikke akkurat normal temp nei.

Har en 2.8Prescott @ 3.2. Idel på 40C full load 59-60C.

Lenke til kommentar

Mine tre dataer har følgendne spec og tempraturer:

 

 

 

Abit IC7-G P4C [email protected] vcore 1,6725 SP94 papst 92 mm. idle 40 load 54C

 

Abit IC7 MAX3 [email protected] vcore 1,6725 Boxed 3.2 kjøler 39 56

 

MSI K7Tpro2 AMD 900@1050 vcore 1,80 Boxed 35 42 :hmm:

 

 

* Rom temp er på 21 C for alle maskiner. For å teste load temp kjørtes prime 1 time. For pc 1 og 2 var tempraturene på hovedkortet 25 idle for begge.

Lenke til kommentar
P4 Prescott 3.0Ghz

Idle: 51'C

Load: 75'C

 

Bruker en ThermalTake SLK948U, og en stille Titanvifte. Synes den er litt vel varm under load. Før hadde jeg en 2,4GHz Northwood som lå på 28'C og 40'C med boxed HSF, så jeg synes det er noe rart med Prescott'en...eller er det normalt?  :ermm:

Hmm. Det der er ikke akkurat normal temp nei.

Har en 2.8Prescott @ 3.2. Idel på 40C full load 59-60C.

Ville det å planslipe CPUen kanskje hjelpe? Kantene så litt slitte ut (kjøpte brukt), men de kan vel ikke peke noen annen vei enn nedover? Har brukt et meget tynt lag AS3 (har brukt kjølepasta manger ganger, og det er ikke her problemet ligger), og viften går på 12V. Har også oppdatert BIOS til nyeste versjon, uten at det hjalp. Det var også dette hovedkortet som viste 28'C idle på Northwood CPUen, så den viser ikke for høy temperatur på Prescotten tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...