Gå til innhold

Post din CPU-temperatur


HolgerL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet at du er ny på forumet så derfor tar jeg meg anledningen til å si at det er ca 50 slike tråder rundtomkring ;) En stor en også, så... :)

Hihi... :blush:

 

Ok da...poenget var at dette spørsmålet dukket opp under et annet emne, så tenkte jeg å bare sjekke litt blant de aktive forumdeltakerne...

Lenke til kommentar

39 grader idle, som er stort sett alltid (gjetter max er rundt 50)

 

Har p4 2.4c og boxed kjøler, samt dårlig ventilert kabinett.

 

EDIT:

Enit med C4STOR. Dette blir egentlig en veldig intetsigende diskusjon. Passer bedre inn i mer spesifikke sammenhenger, typisk overklokking.no-forumet. Slik som cpu-temp med den og den vannkjølinga og den og den overklokkinga osv.

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Trøbbelet med sånne tråder er at det skjelden blir lagt noe til grunne for det som blir posta. Folk skriver bare "34 load hahah"

 

Er litt viktig at man poster under hvilke forutsetninger man målte. Romtemp, kabinettemp, hvor lenge og med vilken load osv. Hvis ikke så blir dette nesten som en "Post hva du TROR cpu tempen din er"

Lenke til kommentar
Trøbbelet med sånne tråder er at det skjelden blir lagt noe til grunne for det som blir posta. Folk skriver bare "34 load hahah"

 

Er litt viktig at man poster under hvilke forutsetninger man målte. Romtemp, kabinettemp, hvor lenge og med vilken load osv. Hvis ikke så blir dette nesten som en "Post hva du TROR cpu tempen din er"

Sant det...irritert meg over en slik problemstilling før, men det blir håpløst å sammenligne temperaturer mellom fem tusen HELT forskjellige oppsett...

Lenke til kommentar
Eg meiner sånne tråder er heilt bak mål, viss man ikkje kan lage en tråd med fornuftig innhold så kan man la være å lage tråden.

Det er mellom anna slike tråder som svekker standarden på forumet..

Jeg innrømmer at det ikke er holmgangmateriell dette her...jeg vil bare få noen tall...en som visstnok har 26 grader på en P4 2.6, helt vanlig vifteoppsett i et chieftec kabinett...ville sjekke om det var et ekstremtilfelle, eller om min på 2.8 med 45 grader er det

 

Hovedkortet til han med 26 grader var også visstnok et par grader HØYERE enn CPU'en...

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Kjører min Intel 3,0 på 250 fsb,stabilt,som tilsvarer 3,7Ghz helt stabilt..

Idle temp er 31-33 loda temp 45-47-Og det er etter 3-4 timer med koding av film..Jeg kan lover dere at det er en mye mer stabil test en og kjøre prime95 .dette programmet bruker en helt annen aplikasjon,en det gjør vist en

koder film,har opplev mer en en gang og bli lurt av disse programmene.det samme gjelder burn in wizard i sandra 2004 ,klokker min cpu til 270 fsb, 2,9Ghz, kjører min OCZ 3700 ram på timing 2,5-3-3-7 stabilt i sandra burn in wizad 10 ganger på extreme test,ingen problem,samme i 3D mark 2001, score 23140.ingen problem,men kom igjen,når man skal kode film,til svcd,med dvd2svcd og cce,da får man virkelig satt cpuen, og resten av systemet på prøve.Prøv heller på det, neste gang dere skal sjekke om systemet deres er stabilt.Hoss meg sier det bare klikk på 3,7Ghz eller 250 fsb,samme hvordan jeg setter,eller prøver og stille in timingen.Systemet ditt er ikke stabilt,før du har prøvd koding av film..

Endret av Rondo
Lenke til kommentar
Kjører min Intel 3,0 på 250 fsb,stabilt,som tilsvarer 3,7Ghz helt stabilt..

Idle temp er 31-33  loda  temp45-47-Og det er etter 3-4 timer med koding av film..

Jeg kan lover dere at det er en mye mer stabil test en og kjøre <prime95 eller

memtest86.disse progrmer bruker en helt annen aplikasjon,en det gjør vist en

koder film,har opplev mer en en gang og bli lurt av disse progremer.det samme gjelder burn in wizard i sandra 2004 ,klokker min cpu til 270 fsb, 2,9Ghz, kjører min OCZ 3700 ram på timing 2,5-3-3-7 stabilt i sandra burn in wizad 10 ganger på extreme test,ingen problem,samme i 3D mark 2001, score 23140.ingen problem,men kom igjen,når man skal kode film,til svcd,med dvd2svcd og cce,da får man virkelig satt cpuen, og resten av systemet på prøve.Prøv heller på det,  neste gang dere skal sjekke om systemet deres er stabilt.Hoss meg sier det bare klikk på 3,7Ghz eller 250 fsb,samme hvordan jeg setter,eller prøver og stille in timingen.Systemet ditt er ikke stabilt,før du har prøvd koding av film..

Har hørt dette om dekoding andre steder også. Stemmer sikkert, det er jo slikt arbeid CPU'en lagd for å gjøre.

 

Intel er forøvrig MYE bedre på slikt enn AMD. Sjekk CPU test hos Toms Hardware, der tester de bl.a. med audio/video koding. Testene med slik koding viser at bl.a. XP 3000 er dårligere enn Intel 2.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...