tma001 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvordan installerer man programvare i Linux? Finnes liksom ikke noe .exe fil som man ofte bruker i Windows. : Skal man bruke File Roller,, i så tilfelle, hvordan? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 det er veldig sjeldent at man instalerer via .exe filer i linux.. Som regel går det med pakkesystemet til distroen eller med ./configure && make && make install. Linux kan egentlig ikke kjøre ting som windows kan heller, men med en emulator som f.eks wine kan du kjøre programene via wine. Anbefaler deg og lese FAQ'en. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Les igjennom denne. Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Hvordan installere en fil som heter : j2eesdk-1_4-dr-linux-evial.tgz eller j2eesdk-1_4-dr-linux-evial ?? Det er filene til Sun SDK. Driver på med programmering i emacs å trenger java for å kompilere programmene. Det fungerer ikke nå så jeg er vel nødt til å installere Sun SDK? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 tar xzf j2eesdk-1_4-dr-linux-evial.tgz mulig du har en install.sh fil der eller.no da tar du : ./install.sh Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Nei det funker ikke. skal det være så vanskelig å installere program i linux? Lastet ned: j2eesdk-1_4-dr-linux-evial fra sun.com. Hva gjør jeg med den filen for å installere den? Finnes det noe hjelpe-program som jeg kan kjøre filen i for å starte installasjonen? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 sun har sikkert også en innstallasjonsveiledning. Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Mulig det, men er det noen her som har linux og i tilegg har installert sun sdk. Trenger java til programmering.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Nei det funker ikke. skal det være så vanskelig å installere program i linux? «Det funket ikke»? Hva skjedde da? Det stod garantert noe om hva du skulle gjøre på siden du lastet ned dette. Er du forresten sikker på at det er J2EE du vil ha? Det er J2SE man bruker til vanlig applikasjonsutvikling i Java, EE er Enterprise-versjonen. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Om det er et install script kan kan du prøve å chomdde det (u+x). Ellers mener jeg å huske at JDK/SDK bare er å pakke ut på et velegnet sted(ala /usr/local) og legge linker fra f.eks. /usr/local/bin/ til java scriptene. Scriptene(java, javac osv) setter selv opp miljøet. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Nei det funker ikke. skal det være så vanskelig å installere program i linux? Lastet ned: j2eesdk-1_4-dr-linux-evial fra sun.com. Hva gjør jeg med den filen for å installere den? Finnes det noe hjelpe-program som jeg kan kjøre filen i for å starte installasjonen? Så vidt jeg har sett har de flere utmerkete installasjonsguider. Les og lær (og slutt å klage). http://java.sun.com/products/archive/j2se/...tall-linux.html Og dersom det ikke er korrekt install-guid så søk da ffs. Endret 14. februar 2004 av xeon Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 lol, alt er godt, kjører gentoo nå Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis du kjører gentoo er det jo bare å emerge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå