MacManus Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hva er best av AMD 64 og Pentium 4? Valget står mellom AMD 64 3200+ og Pentium 3,2 Ghz. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 AMD's 64/FX/Opteron-prosessorer skyter fletta av Intel's nåværende prosessorer. En ting er jo at de har 64-bits instruksjoner, men de er også dagens raskeste 32-bits prosessorer også... Jeg personlig har en P4-M i min laptop nå, men min neste pc - både laptop og stasjonær skal ha AMD prosessor... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Spørs litt hva du skal bruke den til. Skal du spille er a64 et klart valg, sal du redigere video så er p4 et bedre valg. Det er en liten fordel med a64 er at den er 64 bit og vil få en bra ytelses økning når software kommer noe man ikke sier nei takk til. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det kommer nå litt an på bruksområde, begge har sine sterke sider. Til spill er athlon 64/fx raskere, jeg personelig ville tatt en athlon 64 Lenke til kommentar
Templar Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 bort sett fra hvad er best.. Hvad tror du at P4 Northwood blir vert når XP64 lanseres? Simon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 bort sett fra hvad er best.. Hvad tror du at P4 Northwood blir vert når XP64 lanseres? Simon XP 64? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 bort sett fra hvad er best.. Hvad tror du at P4 Northwood blir vert når XP64 lanseres? Simon ganske lite, men det blir litt feil å sammenligne prosessorer med noe som kommer snart, syes man skal holde seg til det som er på markedet i dag. Dessuten gjenstår det å se hvor fort programmene og spillene kommer. Windows 64 i seg selv har ikke vist seg super inponerende med 32 bits software (noe beta har delevis skylden for), det er detfor avhengi av bred 64 bits støtte. Men når det blir 64 bits støtte så blir det 15-20 prosent bedre ytelse sånn gjevnt over, no ingen sier nei takk til. Men fortsatt blir det litt dårlig å dra med 64 bit som noen stor fordel nå. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) bort sett fra hvad er best.. Hvad tror du at P4 Northwood blir vert når XP64 lanseres? Simon Vet ikke helt hvorfor du skriveer litt utydlig idag men.. (Helg? Ja, jeg vet det er sent ) AMD 64 blir nok ikke raskere på 32bits applikasjoner bare ved hjelp av XP64, men ved 64 bits applikasjoner blir det jo bedre:D Kan jo eventuelt vente å se hva som skjer med Prescott, og da har nok AMD fått ut sin Socket 939, ville nok uansett ventet med å kjøpe til da Edit: Så ikke helt hva du spurte om (sa noen trøtt? ) Tror nok AMD 64en vil være raskest til det meste Kanskje med unntak av videoredigering, og andre "forutsigbare" hendelser, og noe som støtter SSE2. ( Vil vel helst være videoredigeringsprogrammer eller noe lyd) Endret 13. februar 2004 av _Furien_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå