Arctic Skrevet 16. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2004 Ja, men blir det regnet som feil da i norsk bokmål når de nye ordene erstatter de gamle? Hvis ja, jeg er i mot! Hvis nei, samme for meg! Slik jeg forsto det klart og tydelig (fra den språkråd-kisen som var på TV) Så ble ikke de gamle ordene regnet som feil når de ble "erstattet" av de nye. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2004 bacalao el. bakalao cannabis el. kannabis caravan el. karavan carting el. karting carving el. karving coil el. koil corny el. korny dachs el. daks gimmick el. gimmik hickory el. hikkory maracas el. marakas masochisme el. masokisme masochist el. masokist masochistisk el. masokistisk nonchalanse el. nonsjalanse nonchalant el. nonsjalant nonchalere el. nonsjalere racket el. rekkert sadomasochisme el. sadomasokisme sadomasochist el. sadomasokist sadomasochistisk el. sadomasochistisk Alle disse syntes jeg er helt ok å bytte ut med den norkse varianten. Btw så er det en skrive feil på den siste det, skal vel være sadomasokistisk regner jeg med. Men serve og sørv osv blir bare for dumt. cup-> køpp. Generellt så blir det dumt om det er Ø, Æ eller Å i det nye ordet. Men å forenkle, gimmick->gimmik osv syntes jeg bare er flott. Kårner for myheadisemty united. Rio er høyest og skårer mål! Ja, det er som man sier: køpp er køpp. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 17. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2004 Hei! Når vi er inne på språk og norsk språkråd.Så håper eg at Norsk språkråd kan gå til annskaffelse av eit nytt domene namn med å.Slik at ikkje webadressa deiras fremdelses blir værande www.sprakrad.no Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2004 Lønsj? Gønn? Fårs? Påoer? Jøkk! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 17. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2004 Hei! Når vi er inne på språk og norsk språkråd.Så håper eg at Norsk språkråd kan gå til annskaffelse av eit nytt domene namn med å.Slik at ikkje webadressa deiras fremdelses blir værande www.sprakrad.no Støtter alle nettlesere Å i adressen da? I så fall, bør de bruke begge adressene. Uansett, synes det ser helt koko ut med Æ, Ø eller Å i adressen. (Sorry for Off-Topic, var bare et spørsmål, og det handler jo litt om språk da??) Lenke til kommentar
DevN Skrevet 17. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Lønsj? Gønn? Fårs? Påoer? Jøkk! Lønsj = Lunch?? Gønn = Gun?? (ehh gun, pistol??) Fårs = ??? Påoer = ??? EDIT: Trodde først det sto Grønn... resten skjønner dere. Endret 17. februar 2004 av zalo Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 17. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2004 Hei zalo! Dei kan gjerne beholde begge domene.Ein god del av dei "opne" nettlesarane støtter nasjonale tegn.Internett Explorer støtter det om ein laster ned eit tilleggsprogram. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 17. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2004 Roger. Trodde IE støttet det uten noe ekstra... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2004 samma her.. det var dumt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå