Sushigirl Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Tja, det skal ikke bare være enkelt å bytte harddisk. Syntes liksom at alt gikk forbausende lett, fram til jeg ville høre lyd. Der var det stumt, gitt! Har et integrert lydkort på hovedkortet, men maskinvaren blir ikke funnet. Det virket helt fint helt til harddisken ble bytta, og siden jeg ikke finner lydkortet, blir det vanskelig å få installert drivere... Noen gode råd her? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du har installert Windows på nytt på den nye harddisken? Eller lagde du et speilbilde av den gamle? Vet du nøyaktig hva slag hovedkort det er (se på kjøpskvitteringen) Du kan ikke se noe til lydkortet som er integrert på det annet enn utgangene på baksiden. Lenke til kommentar
Sushigirl Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har Windows XP. Hadde det på den forrige, også. Har ikke noen kjøpskvittering, dessverre. Overtok pc'n fra en kompis. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Se under enhetsbehandling og se om det er noe rødt eller gult utropstegn ved lydkortet ditt. Lenke til kommentar
Sushigirl Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Finner som sagt ikke lydkortet... Har et gult spørsmålstegn ved Lydkontroller for multimedia, under andre enheter. Det er det nærmeste jeg kommer. Følgende står under Lyd, video- og spillkontrollere; Eldre lyddrivere Eldre videoinnspillingsenheter Lydkodeker Mediekontrollenheter Standard spillport Videokodeker Alle disse har en høyttaler ved siden av seg. Sier dette deg noe mer? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det blir vanskelig hvis ikke du vet hva slags hovedkort det er. Har du den gamle harddisken liggende fremdeles? Ikke slettet den? Man kan finne driverne på den, ved å bytte disken tilbake (ta ut den nye), noter ned nøyaktig hva lydkortet heter i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 PS: Du mangler helt klart driver for lydkortet Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er jo lovende at du har gult utropstegn ved lykontrolleren i enhetsbehandling. Høyre klikk på lykontrolleren, velg egenskaper og så oppdater driver, deretter velger du riktig path til driveren din. Hvilket hovedkort / chipset har du? Har du chipset driveren? Evt. kunne du vel ta å laste ned den og kjøre setup for chipset en gang til, så tenker jeg lydkortet ditt kommer i gang igjen. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Da må man vel strengt tatt vite hva slags hovedkort man har, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå