Gå til innhold

Lydkort virker ikke etter harddisk-bytte


Anbefalte innlegg

Tja, det skal ikke bare være enkelt å bytte harddisk. Syntes liksom at alt gikk forbausende lett, fram til jeg ville høre lyd. Der var det stumt, gitt!

Har et integrert lydkort på hovedkortet, men maskinvaren blir ikke funnet. Det virket helt fint helt til harddisken ble bytta, og siden jeg ikke finner lydkortet, blir det vanskelig å få installert drivere...

 

Noen gode råd her? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har installert Windows på nytt på den nye harddisken? Eller lagde du et speilbilde av den gamle?

 

Vet du nøyaktig hva slag hovedkort det er (se på kjøpskvitteringen) Du kan ikke se noe til lydkortet som er integrert på det annet enn utgangene på baksiden.

Lenke til kommentar

Finner som sagt ikke lydkortet...

 

Har et gult spørsmålstegn ved Lydkontroller for multimedia, under andre enheter. Det er det nærmeste jeg kommer.

 

Følgende står under Lyd, video- og spillkontrollere;

Eldre lyddrivere

Eldre videoinnspillingsenheter

Lydkodeker

Mediekontrollenheter

Standard spillport

Videokodeker

 

Alle disse har en høyttaler ved siden av seg.

Sier dette deg noe mer?

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig hvis ikke du vet hva slags hovedkort det er.

 

Har du den gamle harddisken liggende fremdeles? Ikke slettet den?

Man kan finne driverne på den, ved å bytte disken tilbake (ta ut den nye), noter ned nøyaktig hva lydkortet heter i enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Det er jo lovende at du har gult utropstegn ved lykontrolleren i enhetsbehandling.

 

Høyre klikk på lykontrolleren, velg egenskaper og så oppdater driver, deretter velger du riktig path til driveren din.

 

Hvilket hovedkort / chipset har du? Har du chipset driveren? Evt. kunne du vel ta å laste ned den og kjøre setup for chipset en gang til, så tenker jeg lydkortet ditt kommer i gang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...