Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ingenting om Ipod eller mp3spillere generellt, bortsett fra at etter å ha lest mye på forumet, må det nesten virke som det er en bra spiller. Men et lite spørsmål: Går det ann å sortere musikk i forskjellige "album", opprette nye mapper etc.? Sikkert et dumt spørsmål... Og hva bruker dere 20gb til egentlig, hva er vitsen? Så mye plass til musikk har man vel strengt talt ikke bruk for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mp3 filene kan desverre ikke leses etter mappene, så det er veldig viktig å har ID3 taggene i orden.

Når det gjelder plass kunne jeg lett hatt bruk for 80gb til musikk og 80gb til for fil transportering... Men dette blir uforholdsmessig dyrt (og fysisk stort), så jeg klarer meg med 20gb musikk, trenger egentlig ikke å hå mer enn de essentsielle 20gb'ene.

Lenke til kommentar
Mp3 filene kan desverre ikke leses etter mappene, så det er veldig viktig å har ID3 taggene i orden.

Jeg vil gjerne presisere at det ikke er nok med ID3 taggene heller. iPoden baserer seg på en xml playlist som klientprogrammet (iTunes, mmjb) lager, og vil derfor ignorere musikk som er lagt inn manuelt selv om det skulle plasseres riktig. Å sette seg inn i syntaxen på playlist generatoren skulle ikke være allverdens problem, men jeg har ikke prøvd enda. Det finnes og uoffisielle drivere (eller var det firmware?) som gjør det mulig å kopiere inn musikk nesten manuelt. Jeg antar at denne oppdaterer playlisten on the fly

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne presisere at det ikke er nok med ID3 taggene heller. iPoden baserer seg på en xml playlist som klientprogrammet (iTunes, mmjb) lager, og vil derfor ignorere musikk som er lagt inn manuelt selv om det skulle plasseres riktig. Å sette seg inn i syntaxen på playlist generatoren skulle ikke være allverdens problem, men jeg har ikke prøvd enda. Det finnes og uoffisielle drivere (eller var det firmware?) som gjør det mulig å kopiere inn musikk nesten manuelt. Jeg antar at denne oppdaterer playlisten on the fly

Okei, der falt jeg ut altså... Går det, eller går det ikke ann å lage album-mapper, er det en slags stressende prosess for å få dette til? Er det ikke bare til å lage en mappe og rename den navnet på skiva, og hive oppi låtene?

Lenke til kommentar

dPod bryr seg ikke filla om hvilke filer som ligger på den. Den har et eget bibliotek i form av en xml playlist.

Når du skrur på iPoden (dette er litt feil, men en god illustrasjon) sjekker den denne xml fila og finner ut hvilke filer som er oppført der. Det er disse filene som er mulig å spille av. Ingen andre. Skal du kopiere inn manuelt må du altså legge til de nye filene i denne xmø fila. Skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...