Gå til innhold

USB-trøbbel på bærbar. Driver nekter å starte

brsseb

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her med en litt gammel bærbar (P1-133MHz, 32mB ram, Win98, lang sørgelig specliste..;) ). Skal ta ut endel dokumenter fra den og legge den inn på en helt ny bærbar, men den gamle har veldig få måter å få ut ting på (ingen brenner, nettverkskort etc).

Tenkte å bruke USB-flash-stikke (mp3spilleren) te å overføre dokumentene. Men det skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort.

USBporten slått av i BIOS, og jeg slo den på. Inne i windows spurte den om win98cden og installerte USB root driverne. Alt så ok ut, helt til etter restart da det dukket opp en gult merke på:

"USB Root-nav (hub)" (!)

i Enhetsbehanding. I statusen står det: "Enhetslasteren NTKERN.VXD for denne enheten kunne ikke laste enhetsdriveren. (Code 2) ".

Forsøker jeg å oppdaterer driveren med den på Win98cden, kopierer den noe filer før den avslutter med en nydelig Bluescreen som nesten kverker maskinen. Dette skjer hver gang og ved neste restart er det gule merket fortsatt på USB-enheten.

Har IKKE stappet inni noen USBenheter enda, det er selve usbporten i seg selv som ikke virker. Stapper man inn mp3spilller eller en USBmus skjer ingenting

Noen som vet et triks for å få usbdriveren i windows te å virke?

Pcen er en "Acer eXtensa 390" fra tidlig Juratid (eller rundt der ;) )

brsseb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, forsøkt en rekke drivere no. Orket ikke mer. Fikk tak i en ekstern diskettstasjon (parallellport) som funket sånn noe lunde. ble ikke mer enn 12 disktetter, så d gikk no te slutt (måtte prøve 4 forskjellige pcer før eg fant en som kunne lese av diskettene som den eksterne skrev til...merkelige greier..diskettene va helt ny).

Så no e dokumentene kommet seg ut av 133MHz-****** og inn på en ny XP2500+-laptop safe and sound. Så det hele fikk heldigvis en lykkelig slutt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...