Haugnæss Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Leser nå om NV40 og NV45 , NV40 regner jeg med er et agp kort mens nv45 et spesielt PCI kort. Når de kommer ut. f.eks. NV40 trenger man da nye type hovedkort som støtter disse? Og hva med NV45 , krever de nye type PCI løsninger? Hva er best, ? kan noen som har litt peil forklare meg hva som skjer med utviklingen her mvh. Ny forum støtter Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 NV40 vil være kompatibel med dagens hovedkort. NV45 vil komme i PCIExpress-utgave, dvs. kort sagt det som skal ta over for AGP (og PCI? eller blir det bare en port ala AGP i dagens PC'er?). Leste et rykte på forumet at Nvidia har utviklet en overgang mellom agp/pciexpress, så det vil vel være et mindre problem i overgangsfasen =) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Utpå 2004 kjem det eit heilt nytt grensesnitt som er kalt PCI-Express som skal erstatte AGP porten. Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 blir man da nødt til å bytte ut hovedkort? eller kan man oppdatere det på en eller annen måte? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 For å få pci-express må du skifte hk og skjermkort. Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 har bestilt nytt hovedkort nå, Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 .. amd64 3200 Bør jeg avbestille og vente på nye hovedkort ? Regner med cpu funker lissom på nye hk. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Cpu funker bra på det kortet, men jeg ville heller valgt Epox eller msi. De er billigere, og ytelsen er lik på alle. Men da spørs det hvor mye du vil klokke da. Abit er vel de som har nådd lengst hittil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er enda ei god stund til PCI-Express kjem for fullt og det er ikkje noko problem i å kjøpe eit AMD 64 basert HK i dag med AGP port. Når PCI-Express eventuelt kjem ut er prisane sikkert høge og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå