Gå til innhold

KDE 3.2 på XFree86 4.3.0 på Debian Sid

Anbefalte innlegg

Selvlært Debian noob+ sliter litt.

får ikke installert KDE3.2 pga depency problemer, regner med det er fordi det offisielle KDE repositoriet er stable, mens jeg kjører unstable. Har prøvd å force den til å legge inn stable, men det hjelper mindre.

fremgangsmåten min så langt:

Installere woody, dist-upgrade til sid, apt-get'e x-window-system ver.4.3.0-pre1v5 fra ett eller annet repository, og når jeg så skal putte inn KDE vil den ikke.

tanker jeg gjør meg nå:

kjøre stable, og installere stable backport av XFree86 4.3.0, så installere KDE 3.2 og så dist-upgrade til sid. Holder på med dette for øyeblikket, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du får fint venta til KDE 3.2 er komen til Sid. (Det finst kanskje uoffisielle pakkar. Sjekk e-postlista debian-kde.)

Men Woody pluss KDE 3.2 og andre utvalde backports er veldig, veldig behageleg. (Du kjenner backports.org?) Etter mi meining langt å føretrekkja framfor Sid, ettersom du slepp å hanskast med dei småproblema som kan oppstå i ustabile Sid. Ikkje det at eg ikkje klarar å takla problema, men det er utruleg greitt å sleppa :) (Ja, eg har ei maskin med Woody og ei med Sid.)

Lenke til kommentar

skal gi backports.org en sjanse etter jobb i dag. Men det som virker som problemet mitt ligger mere i noe med KDE; Gjorde i går som forklart ovenfor (legge inn backport av xfree, dog ikke fra backports.org (hvor mye det enn har å si))

alt går glætt, helt til det er KDE sin tur, og den syter fremdeles om dep-problemer (samme jeg fikk som når jeg kjørte sid). tanken slår meg å drite i metapacka, og heller legge inn kdelibs og kdebase hver for seg - kdelibs sklir inn, men kdebase kommer til nedlastingen av konqueror, og sier denne har feil filstørrelse. den foreslo --fix-missing, men dette hjalp ikke (husker ikke helt hva den sa i dette øyeblikk, men bra gikk det uansett ikke)

men skal som sagt prøve med backports.org-greier senere i dag. Hvis ikke blir jeg pent nødt til å vente til en debianguru-kompis av meg kommer hjem på perm.

velvel. jeg fatter det egentlig ikke, jeg. har hatt debian på den samme maskina før, og alt gikk relativt glatt, og nå plutselig vil det på død og liv ikke... humhum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...