=Daniel= Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har to pc'er (stasjonære) som begge har WindowsXP. Jeg vil spille på lan, begge har internett tilkobling men de får ikke kontakt seg imellom. Hva kan være årsaken til dette? Må jeg sette opp et netverk? I såfall hvordan? Lenke til kommentar
donald D Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 har du et tråløst nettverk Lenke til kommentar
kaldt Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 hei Er nettverket gjennom en router eller switch? kjører det eventuelt dhcp (utdeling av ip)? Har du satt på mottak for ip eller har du definert ip adresser? Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Hei Ja, det går igjennom en router/switch og kjører dhcp og ja jeg har satt opp mottak for ip. Problemet er at jeg ikke får til å sette opp et nettverk hvor jeg kan spille og dele filer, hvordan setter jeg opp dette i WindowsXP? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det enkleste er å kjøre netverksveiviseren som du finner her: Kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger - "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" Når du er ferdig velg å lage diskett som du kan bruke på andre maskiner, og kjør den på den andre maskinen. Lykke til! Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Nei nå funker det bra sjøh...det var bare en dålig cd'rom som gjorde at connection'en ble lost når vi spillte AoEII sorry min feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå