DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Finner ikke ut hvordan jeg disabler raid på dette hovedkortet. Der er en jumper på hovedkortet som lar meg disable sata, men er jo bare raid funksjonen jeg vil ha disablet. Finner heller ikke noe i bios. Er utrolig kjedelig at den stopper opp i oppstarten pga raid spørsmål. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 I BIOS: sett SCSI som "boot device" og SATA som "main boot drive". Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Sata kan jeg ikke velge. Kan ta hdd0-hdd3, men ikke velge sata. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Noen HK har deler av BIOS skjult vet ikke om det er det på dette, men i så fall kan du trykke CTRL + F1. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Noen HK har deler av BIOS skjult vet ikke om det er det på dette, men i så fall kan du trykke CTRL + F1. I bios eller der jeg vanligvis trykker på del for og komme inn i bios? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Sorry, dårlig forklart. I BIOS Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 På mitt hovedkort kan jeg ikke gjøre noen RAID innstillinger i den vanlige biosen. Jeg må vente til PCen laster forbi biosen, så kommer det opp "Press ctrl-a for raid bios". Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 På mitt hovedkort kan jeg ikke gjøre noen RAID innstillinger i den vanlige biosen. Jeg må vente til PCen laster forbi biosen, så kommer det opp "Press ctrl-a for raid bios". Ja er slik jeg også har, men kan ikke disable raid der heller. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Da tror jeg faktisk ikke du kan gjøre det Men du kan jo kikke litt i instruksjonsboka.... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) svortevik: har du de nødvendige driverne ? Edit: og du har vel satt jumperen for S-ATA tilbake til Enabled ? Endret 13. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Da tror jeg faktisk ikke du kan gjøre det Men du kan jo kikke litt i instruksjonsboka.... Ja jeg har lest den en del ganger i håp om å finne svar på det jeg lurer på. Må da være noen med samme hovedkort som vet om dette går ann. Sliter også med å få maskinen til å boote fra sata disken, som dere kan se her. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 svortevik: har du de nødvendige driverne ? Ja har nyeste drivere og nyeste bios. Driverne la jeg inn under instalasjonen av windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå