Manx Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Som sagt sitter med en HP Pavilion 7925, som det sitter en Celeron 1.2 GHz cpu og 128 mb ram. Vil denne maskien kunne kjøre XP? det er da mitt store spørsmål... Det er nok litt lite ram, men jeg klarer sikkert og overtale eieren til å spandere på en liten brikke til. Her er el-kjøp hel*ete HP Pavilion 7925 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Mer ram og det går bra.... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Såklart vil den klare å kjøre xp, men du vil oppleve en del forsinkelser ved oppstart, og åpning av programmer. Anbefaler heller win2k. Men hvis du hiver i litt ram, vil den klare biffen. Endret 13. februar 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 som sagt gjør nok mer ram saken litt enklere, men pass på så dere får tak i minne som er kompatibelt, er langt fra alle ferdigmaskinene som er villig til å spise det de får servert... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 off-topic: Hadde en pavillion(duron 850mhz), og den tok ihvertfall i mot rammen. Men husk at du må sjekke om du må ha ECC og div. Dette er de kresne på!! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Kjørte tidligere en 600 mhz med 128 mb med XP, gikk brillefint det. Og det var Celeron det og. Nå har den 256 og går enda kjapper. Hiv inn 128 ekstra. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Det som sitter der nå er i følge aida32 en Hyundai 128mb sdram pc133mhz Lenke til kommentar
titus Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Såklart vil den klare å kjøre xp, men du vil oppleve en del forsinkelser ved oppstart, og åpning av programmer. Anbefaler heller win2k. Men hvis du hiver i litt ram, vil den klare biffen. For en tid tilbake sjekket jeg på internett hvordan ulike operativsystemer fungerer på gamle PC'er. Til min overraskelse kom win XP bra ut - og jeg mener XP var likeverdig eller bedre enn windows 2000 med 128 MB ram. Nå har jeg ingen link til den testen, men den virket seriøs og var en av grunnene til at jeg byttet fra windows 2000 til XP på min gamle PC (P1 200 Mhz, 128 MB ram). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Dere har alle rett i at det er ram'en som er flaskehalsen her. Jeg mener det bør gå relativt greit med 128MB også dersom PC'n kun skal brukes til enkle ting. Men på den andre siden igjen så er jo 128MB SDram veldig billig og lett å oppgradere. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Som sagt tror ikke det blir veldig vanskelig å overtale kameraten min til å spandere 400 kr på en ny rambrikke. Og så og si det eneste han bruker maskinen til er internett og sønnen spiller gta, warcraft 3 og midtown madness 2 og det er de spillene som ligger der. Og det er vel egentlig det. Jeg får prøve og legge inn XP. Det står mellom det og Windows ME Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 hvis det er Win98 på den, så for all del IKKE, jeg gjentar, IKKE "oppgrader" til WinME, har hatt så mye problemer med det drittsystemet at det er skummelt! Da er det bedre å la være og oppgradere, og heller laste ned alle oppdateringer og legge inn en antivirus. skal du oppgradere, så gå for all del for WinXP, og sleng inn 128/256 mb SD-RAM til.. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 windows ME ?? Me er ikke å anbefale. Det er det verste jeg har vært borti, Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Det er derfor jeg la til et , scared smilie bak. Men det er det som ligger på maskinen nå og som sagt derfor jeg lagde denne posten. Har ikke veldig lyst til å legge inn ME på nytt. Men ta det med ro, jeg kommer til å legge in XP. Edit: Jeg lurte også litt på om jeg skulle velge w98 eller w2k. Men det driter jeg i, går for XP... Edit 2: Må få lov til å si at jeg blir litt redd når jeg ser folk som kjøre ME. Endret 13. februar 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 hvorfor ikke xp? jeg sitter på en 333 mhz 128 med xp. funker fint det. sett den på maksimal ytelse, så funker det bra Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 hvorfor ikke xp? jeg sitter på en 333 mhz 128 med xp. funker fint det. sett den på maksimal ytelse, så funker det bra XP skal inn, det tror jeg står 2 eller 3 ganger i postene over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå