Gå til innhold

"warning: Hibertaion disabled - partison not finded" hva er

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp. Har en bærbar pc som har hatt OS winnt, men skal legge inn windows 98. Har formatert harddisk, men når jeg nå starter opp pc kommer denne meldingen rett ettter at den har sjekket RAM,

Waring Hibertaion(etter eller annet, det går så fort)

Disabled - partison not find. Hva er dette ?

Har prøvd å partisonere hardisken på nytt, men det hjelper ikke...kan jo hende at jeg gjør noe feil der..men tror ikke det....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at feilmeldingen du får er:

Warning - Hibernation disabled - partition not found.

Når eksakt får du feilmeldingen? Er det ennå mens du kan trykke "del" og gå inn i bios, eller er det like før Windows lastes? (litt viktig for å vite om det skyldes bios, harddisk eller windows)

Muligens det er noen innstillinger i bios for å slå det av, men jeg tviler på det.

Mest sannsynlig ligger det noe hibernate-informasjon igjen etter NT-innstallasjonen i MBR (Master boot record) eller en annen plass på disken slik at Windows lures.

Noen forslag:

* Prøv å boot med en bootdiskett og skriv "fdisk /mbr".

* Se under strøminnstillingene i kontrollpanel og se om du kan slå av hibernate-funksjonen.

* Slett alle partisjonene med Fdisk og reinnstaller.

Lenke til kommentar

"Hibernation" - dvs. at hele minnet lagres til disk slik at du kan starte opp igjen i eksakt samme tilstand - kan gjøres av BIOS, eller av OS'et. OS'et kan bruke en fil (WIn2K, WinXP gjør dette), mens BIOS må ha en egen partisjon. Da har sannsynligvis slettet denne (en partisjon med samme størrelse som mengden RAM du har).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...