mbst Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Litt vanskelig å si om jeg ville konvertert permanent da jeg ikke har erfaring med OS'ene til Apple, men det fins vel uante muligheter her! Hadde nok beholdt Windows i en dual boot, men mest for spillenes skyld. OSX er jo kjent for sitt rene utseende og intuitive løsninger, og legger man til enestående stabilitet på lista, ser man at dette nok ville vært noe for mange. Ettersom brukermassen økte i omfang ville sikkert eventuelle feil dukke raskere opp, men antakelig ikke i samme omfang som i Windows (selv om det skal sies at jeg for min del ikke har hatt større problemer med Windows XP). Riktignok skal OSX kreve en del maskinkraft på fullt, men det vil vel jammen meg Longhorn også gjøre når det kommer. "Vips, og Steve Jobs har utvidet sin potensielle kundegruppe med flere hundre millioner kunder." Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Ikke noen dum ide, hadde vært en utfordring for programmererne til Apple. Persoling ville jeg ike nølt med å anskaffet med det systemet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Og vips, så hadde Steve Jobs fjernet behovet for å kjøpe Apple sine datamaskiner. Er jo ikke sikkert han syntes det er så lurt. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Vet ikke om det er mulig i praksis - men jeg skulle stått først i køen for å kjøpe OSX hvis jeg kunne installert den på min Athlon XP2200-baserte pc. Bruker Mac OS9 på jobben, er journalist, og i mitt yrke er det desverre nesten umulig å finne en redaksjon hvor det brukes Windows. Mediaverdenen har av en eller annen grunn forelsket seg i Mac for mange-mange år siden - og slik kommer det nok til å være i fremtiden også. Men selv om os9 er noe dritt, så liker jeg OSX - og skulle gjerne brukt den mer.... Lenke til kommentar
mbst Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Og vips, så hadde Steve Jobs fjernet behovet for å kjøpe Apple sine datamaskiner. Er jo ikke sikkert han syntes det er så lurt. Det ville helt sikkert fått flere til å kjøpe deres maskiner også. Kunne blitt et springbrett for mange PC-brukere inn i Mac-verdenen. Dersom Apples OS for x86 og Mac kjørte samme programvare, altså at de ikke trengte spesialkompilasjoner, ville man nok så sikkert gradvis få mer og mer programmer og spill som gikk på Mac. Og da ville terskelen for maskinanskaffelse kunne falle. Men du har jo selvsagt rett i at det absolutte behovet for Mac-kjøp nok ville falle bort. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Interesant, men de kunne jo laget en light versjon av et x86 os, ala Knoppix. Du kjører det fra cd-rommet eller et annet boot-device, som en slags smakebit på hva Mac har å by på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå