Xpi Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 ja, nå som jentene skal være så likestilt med guttene så er dette en god ide synes jeg. Jentene kan ikke mase om likestilling der og likestilling her når de skal få velge hva som passer dem best. Skal det være likestilling så må det fordømmrade være likt på dette området synes jeg! Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 @CreatureCanis: Spørsmålet om hvorvidt vi skal ha et militært forsvar, eller hvor mye penger vi skal bruke på det har strengt tatt ikke noe med dette å gjøre. Det at du syntes militæret er "teit" viser (som du selv sier) at det kun er din egen mening og ikke jenter generelt. Jeg tror fremdeles det ville vært positivt for forsvaret om tvungen sesjon hadde fått flere tvilere blandt jentene til å verve seg. Og de som ikke vil slipper fremdeles. Så hvorfor alt oppstyret? (Men når du først kom inn på det: Norge er det landet i verden som bruker mest penger på forsvaret sitt per innbygger. Men disse "tallene" har ingen reel verdi for oss, ettersom vi ikke vet hva det innebærer. Hvis USA hadde kutta bevilgningen til forsvaret sitt med 5% hadde du sikkert fremdeles mast om at de skulle kutte det med 10% osv. Og helt uten perspektiv til å vite hva det egentlig betyr for USAs militære sikkerhet, de er tross alt engasjert i mye verdenspolitikk, slik "alle" vestlige land er i dag. ) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 jeg er bare 15 år gammel, og jeg har lenge tenkt på det at det er litt skjeiv likestilling i dag med tanke på at kvinner ikke har pliktig verneplikt... så det mener jeg. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Jeg mener at det ville gagne alle bedre om det kunne blitt sesjonsplikt for begge kjønn, men ikke verneplikt. De kunne i alle fall hatt et prøveår eller noe slikt og sett hvordan det hadde gått før de dømmer systemet nord og ned, jeg kan ikke se noe annet enn at dette ville vært det absolutt beste. Å sitte noen timer på sesjon er jo ikke noe stress, hverken for jenter eller gutter spør du meg. Gi dem litt skikkelig info om muligheter for utdannelse og grener i militæret + goder i tillegg. Så kunne de som absolutt nekter få slippe, og de som er interesserte få muligheten. Slik det er i dag med at noen brekker bein og armer noen dager før for å slippe er jo helt idiotisk, og viser vel litt hvor dumt dette systemet er i dag med at alle (gutter) må. Det er i alle fall min mening. Sporet litt av dette, men jeg er i alle fall for sesjonsplikt både for jenter og gutter, men verneplikten bør avskaffes etter min mening. Endret 14. februar 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Det finnes kun to løsninger på dete problemet: 1: Det er 100% frivillig for BÅDE kvinner og menn å dra i militæret 2: Alle, BÅDE kvinner og menn, må i militæret, m.a.o. verneplikt..! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 kunne ikke ha vært mer enig med deg.. Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Helt enig. kastet selv bort et år i millitæret for endel år siden så jeg har gjort min plikt. Håper vi får proffesjonelt forsvar istedet for det vi har idag. Mye bedre med folk som er motivert til jobben enn en gjeng som er der fordi de ikke har noe valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå