Gå til innhold

Tvungen sesjon for jenter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten får de la kvinner få tvungen verneplik også, eller så får de la menn slippe.

Det er jo tåpelig at dette systemet er som det er i denne tid hvor likestilling er en kamp sak. Men så er det jo kvinnene som kjemper da, og de gidder vel ikke kjempe for å bli pålagt kipe ting so vi men må gjennom. De vil vel bare ha det possitive vi menn har fordeler med, men når de vil ha det så bure de ta heile driten.

Lenke til kommentar
jeg skal faktisk saksøke Staten hvis jeg må i "Forcen"

det er kjønnsdiskriminering .. noe Staten selv sier er ulovlig.

(og jeg er seriøs.. jeg har kontaktet advokaten til morra mi og spurt om litt av hvert om det .. han skulle sjekke det)

Drar jo med seg tre ekstra poeng i forsvaret da, det vil si det samme som å øke snittkarakteren med 0.3 etter det jeg har forstått av utregnings metoden. Det er jo noe det. Pluss at en får et "hvile år", det er vertfal hvile i fra tanke arbeide da.

Lenke til kommentar

Snakk om mye skrik og lite brann (eller hva det nå heter). Det er snakk om tvungen sesjon, hva er så fælt med det? Du blir veid, tar en IQ-test, også blir du spurt om du vil inn i forcen (når det er snakk om jenter). Så sier man nei, så kan man gå hjem. Å fysj og fy.

Det som skjer er at mange av tvilerne der ute blandt jentene faktisk kommer til å verve seg. Og de som ikke vil, slipper fremdeles (hos jentene).

Også får du fri fra skolen den dagen, en hyggelig bonus på toppen av det hele.

Og de som tror at kvinner ikke har noe i forsvaret å gjøre (gjelder både kvinner og menn, ingen spesifike i denne tråden) har helt klart aldri vært i nærheten av en militærleir.

Når det er snakk om full likestilling har jeg heller troen på å avskaffe verneplikten (ikke sesjonsplikten) og heller lokke med frynser til de som avtjener. Det var bl.a. snakk om (i stortinget) om de skulle øke dimmisjonspengene (det du får når du dimmer, er i dag 1500,- kroner) til rundt 30 000,- kroner. Tror heller slike tiltak hadde gjort folk motiverte til å fullføre førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
Hørte på nyhetene at forsvarssjefen nå ønsker tvungen sesjon for kvinner og, noe som det virker til å bli flertall for.  :wow:

Endelig får vi likestilling på det feltet og  :thumbup:

hva mener folket om dette?

En knall god ide :D

Edit: ja, det er på tide at det blir litt likestilling den andre vegen også.

Endret av ernie85
Lenke til kommentar

Vel, jeg skal heller ta og hogge ved og male hus til jeg blir grønn i trynet for det kan jo faktisk vere gøy.. men noe som innebærer og involvere seg i "militære" greier, om så bare en dum sesjon.. glem det! Nope! Never! Why? Fordi jeg synst det meste som har med millitære ting er teit!

*mumle* :mad:

Unnskyld meg men dette blir bare for dumt..

Lenke til kommentar

Likestilling betyr likestilling. Det er bra at jenter får likestilling i forhold til gutter, men de kan ikke akkurat bare regne med å få de positive sidene med dette. Så hvis de begynner å syte bare pga. sesjon. Da burde de bare droppe alt som heter likestilling etter min mening.

Ja, militæret er teit. Men det synes guttan like mye som jenten.

jau jau. en krangel som folk aldri kommer til å bli enig i. :p

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser er det bare en jente som har fått utrykke sin mening her inna akkuratt nå og jeg tør nesten påstå at jeg ikke kan svare for alle jenter, men JA, _jeg_ syter over dette fordi jeg nermest har ett slags avsky forhold til militæret, men det er da bare meg.. finn noen andre jenter og spørre, jeg har nemlig oppdaget tendenser til uvanlige meninger til jente og vere...

Men nå er jeg trøtt og nå skal jeg sove!! Natt!

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noe i mot at vår land har ett forsvar, spesiellt ikke i disse tider, men jeg mener det hele er ganske så idiotisk organisert.. maybee Im wrong men, noen land og da USA spesiellt bruker milliarder på millitære greier, det er så enorme resurser jeg ikk tør tenke på og jeg lurer bare, ville det amerikanske forsvaret lidd noen kjempe nød om det budskjettet ble kuttet med feks beskjende 5%? Jeg er kansje både dum og teit nå, men seriøst.. det er ikke akkuratt våpen og soldater denne verden trenger mer av...

Edit: OT: Pokker, sku legge meg jeg... :dontgetit: ..hvorfor skal folk alltid til og få hjernen min til og prøve og tenke på tomgang?

Endret av CreatureCanis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...