E.T Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hei.... Har en kompis som nettopp har kjøpt ny PC.... han kjøpte en amd xp2400 throughbread(ellerno) og når han bruker maskinen i 10-20 min eller bruker tunge applikasjoner, så får han en bluescreen i 2 sec, og så skrur dataen seg av.... Han kjøpte den billigste coolermaster vifta på komplett (beregna opptil xp2800) men han kjøpte ikke goop... er Goop nødvendig? kan problemet ha andre årsaker? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er nok en mulighet at det blir for varmt hvis han ikke har brukt goop. Spill i 20 min en gang til, gå raskt inn i bios og sjekk tempraturen på cpu. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) *host* Endret 13. februar 2004 av Mr.Devil Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er vel en fordel med Goop, selv om jeg ikke tror at det er grunnen til at alt henger seg. En AMD skal tåle opptil 85 grader før "ting" skjer, så jeg tror ikke Goop alene er grunnen. Trodde de fleste CPU viftene var ferdig satt inn med Goop under det plastdekselet, men det gjelder tydelighvis ikke alle? Anyway, jeg bruker Goop bestandig(artic silver). Lenke til kommentar
E.T Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Hva kan problemet vær da? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Er sikkert ikke bra nok kontakt mellom kjøler og CPU. Så jeg ville ha prøvd med Goop Anbefaler Artic Silver 5 Lenke til kommentar
E.T Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 funker det ikke med en sånn billig (27 kr) på komplett? skal ikke klokke ellerno... bare ha en maskin som funker... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er vel en fordel med Goop, selv om jeg ikke tror at det er grunnen til at alt henger seg. En AMD skal tåle opptil 85 grader før "ting" skjer, så jeg tror ikke Goop alene er grunnen. Trodde de fleste CPU viftene var ferdig satt inn med Goop under det plastdekselet, men det gjelder tydelighvis ikke alle? Anyway, jeg bruker Goop bestandig(artic silver). Kommer seff ann på instillinger i bios.. Om AMD tåler opptil 85c er det ikke sikkert at bios tillater det! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 En kjede er aldri sterkere enn dets svakeste ledd. Husk det! Dersom det ikke finnes noe som helst kjølepasta mellom cpu og kjøleribbe så kan du i verste fall bare ha en kontaktflate som tilsvarer 40-50% av prosessoroverflaten. Da sier det seg selv at det fort kan bli varmt, og dermed at maskinen slår seg av. Ser på den billigste coolermastervifta på komplett at kjølepasta står som "tilbehør" i lista under. Vet ikke om det betyr at det overhodet ikke er "thermalpad" engang på ribba? Kjøp goop, smør tynt på (for mye eller for lite er like ille). Bare tenk at laget skal være så tynnt som mulig, men alikevel dekke overflaten. Et kreditt-kort eller lignende egner seg som utsmøringsredskap. DrErling Lenke til kommentar
E.T Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 hvor mange ''porsjoner'' er det i en 27 KR's pakke goop da? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Så mye som du vil ha det til. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 hmm.... holder det med 1 pakke til 2 PCer? k Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Så absolutt. Holder gjerne til 10-15 pcer. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 hmm.... holder det med 1 pakke til 2 PCer? k ja NB! sjekk temperaturen på CPU først. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg advarer mot Arctic silver 3 da denne leder strøm (lett å søle) en standard silicon paste (noe som ikke tørker ut?) fungerer utmerket, du vinner bare 1-3c på noe mye dyrere. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvor har du det fra? Jeg mener å huske at den ikke leder strøm(eller er jeg helt på jordet?) Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 As3 leder, har blåst ett par amd'er der Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) da burde min gamle cpu være svidd... tordenfulg 1400 mhz, jeg sølte as3 som la seg mellom 2 av de tingene ved siden av kjernen..' edit: den er ikke svidd Endret 15. februar 2004 av El-Hadji Lenke til kommentar
ripset Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Brann spiller også i røde drakter, ellers så er det nok en fordel at kontakten mellom kjøler og cpu-kjernen er god, så det er absolutt å anbefale at en bruker coop. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Trenger ikke goop .... paden bør holde. Aner at vifta er feilmontert .... mange som har klard det vist nok (utrolig nok) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå