Gå til innhold

Goop

E.T

Anbefalte innlegg

Hei.... Har en kompis som nettopp har kjøpt ny PC.... han kjøpte en amd xp2400 throughbread(ellerno) og når han bruker maskinen i 10-20 min eller bruker tunge applikasjoner, så får han en bluescreen i 2 sec, og så skrur dataen seg av.... Han kjøpte den billigste coolermaster vifta på komplett (beregna opptil xp2800) men han kjøpte ikke goop... er Goop nødvendig? kan problemet ha andre årsaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en fordel med Goop, selv om jeg ikke tror at det er grunnen til at alt henger seg. En AMD skal tåle opptil 85 grader før "ting" skjer, så jeg tror ikke Goop alene er grunnen.

Trodde de fleste CPU viftene var ferdig satt inn med Goop under det plastdekselet, men det gjelder tydelighvis ikke alle?

Anyway, jeg bruker Goop bestandig(artic silver).

:yes:

Lenke til kommentar
Det er vel en fordel med Goop, selv om jeg ikke tror at det er grunnen til at alt henger seg. En AMD skal tåle opptil 85 grader før "ting" skjer, så jeg tror ikke Goop alene er grunnen.

Trodde de fleste CPU viftene var ferdig satt inn med Goop under det plastdekselet, men det gjelder tydelighvis ikke alle?

Anyway, jeg bruker Goop bestandig(artic silver).

:yes:

Kommer seff ann på instillinger i bios.. Om AMD tåler opptil 85c er det ikke sikkert at bios tillater det!

Lenke til kommentar

En kjede er aldri sterkere enn dets svakeste ledd.

Husk det!

Dersom det ikke finnes noe som helst kjølepasta mellom cpu og kjøleribbe så kan du i verste fall bare ha en kontaktflate som tilsvarer 40-50% av prosessoroverflaten. Da sier det seg selv at det fort kan bli varmt, og dermed at maskinen slår seg av.

Ser på den billigste coolermastervifta på komplett at kjølepasta står som "tilbehør" i lista under. Vet ikke om det betyr at det overhodet ikke er "thermalpad" engang på ribba?

Kjøp goop, smør tynt på (for mye eller for lite er like ille). Bare tenk at laget skal være så tynnt som mulig, men alikevel dekke overflaten. Et kreditt-kort eller lignende egner seg som utsmøringsredskap.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...