Gå til innhold

finner ikke hdd

Anbefalte innlegg

ok, det skal mye til før jeg begynner å spørre om hjelp, men nå kommer jeg ikke på noe mer jeg kan gjøre, så jeg bare spør her.

here it goes:

jeg har kjøpt en maxtor 80 gig 7200 rpm ata133. så kommer jeg hjem og skal sette den i. jeg har et asus a7v kt133 hovedkort. jeg har 4 ideslotter, der 2 av dem er dma33/66 og de 2 siste er ata100. da setter jeg den selvsagt i slot nr. 1 av ata100slottene. fikser disken til master med jumperen og setter den som disk 1 på kabelen og alt det der. det som er tingen med dette hovedkortet er at biosen finner ikke ata100diskene rett etter minneopptellingen. den finner dem etter den er ferdig med minnet, dma33/66 diskene og har gått videre fra det punktet der man kan trykke på 'del' for å komme inn i biosen. da starter et søk etter ata100 disker. da blir disken funnet som master. greit nok det. så gikk jeg inn i windows 98 og fant disken i partition magic 7. skulle formatere den og greier, men så tenkte jeg at det var sannelig på tide å installere w2k og i samme slengen legge inn ntfs på den. så tok jeg vekk 98 og installerte w2k. men installasjonsprogrammet fant ikke disken og kunne derfor ikke formatere den til ntfs. så jeg bare installerte den på en av de 2 andre diskene mine, for å så gjøre 80 gigen til e:. så kom jeg inn i w2k, partition magic fant ikke disken. merkelig ettersom pm fant den i 98. da gikk jeg ut til dos gjennom en bootdisk, startet fdisk og formaterte den derfra. funker fett, jeg finner disken i dos og kan browse den der. så går jeg inn i w2k igjen, finner ikke jack schitt. har prøvd med pm og norton systemworks. og jeg har også oppdatert biosen til nyeste versjon. hjalp ikke. finner ikke den nye.

jepp. det var vel det.

summary: finner disken i oppstarten og i dos, men ikke i w2k selv med hjelp av partition magic o.l.

noen ideer?

[ Denne Melding var redigert av: Carl på 2002-03-17 16:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...