eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Kort versjon Hvilket Socket A hovedkort er best av ASUS A7V600, EPoX 8RDA+ og Asus A7N8X. Hvilken cpu er mest for pengene fra 2000+-2400+? Hvilket minne av disse to er best? TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB GeIL PC3200 ULD 512MB/2x256MB Legg gjerne til en vifte som passer til CPU'en Endret 13. februar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) CPU: AXDA2500DKV4D AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK 737,00 HOVEDKORT: A7V600 Asus A7V600 Socket A AMD Hovedkort KT600,ATX,SATA,DDR,Audio,FW,GbLAN 707,00 RAM x 2 256MBPC3200 TwinMOS 256MB DDR PC3200 184pins, 400MHz, CL2.5, 16Mx16/8 2x 768,00 CPU-KJØLER: A1745 Thermaltake Extreme VOLCANO 12 Vifte AMD inntil XP3400+, kontroll, 21dB-44dB 292,00 Sum: 2 504,00 Alt er henet fra MPX! Vel, overskrev med 4 kr..... Endret 13. februar 2004 av hwlars Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Siden mitt relativt aldrende oppsett (se profil) gikk dukken for et par uker siden så har jeg måttet gå til en ny midlertidig oppgradering av pcen. Er litt leit å ikke ha sin egen pc lenger. Dette må være en mest for pengene siden det er ikke verdens beste budsjett og jeg skal kjøpe en fullt ny pc senere i år. De forskjellige tingene om de forskjellige komponentene vil komme under, husk jeg vil ha mest ytelse for pengene. Pcen skal overklokkes etterhvert, men det er ikke mye. Brukes smått til spill, mest til surfing og tweaking osv. Hovedkort Som sagt må dette være et Socet A kort, siden det er her jeg har gjort mest research, det er billigst og i skrivende stund favoriserer jeg AMD foran Intel. Prisrammen må være 600-700 kroner, og ikke overskride det. Trenger ikke noen fancy finesser som GBLAN, SATA eller slikt. Det jeg krever er: LAN, Audio, minimum to IDE-kanaler, firewire og Dual-DDR. Jeg vil ikke ha noe demo-kort siden jeg ikke tar sjansen på det, nytt må det være. Hvis du kan klare å finne et som ikke produserer noe særlig varme og er litt overklokkingsvennlig er det super. Asus A7N8X Det er et billig og et bra kort, den har det jeg trenger og litt til. Noe jeg ihvertfall ser positivt på er at den har to LAN porter, mye enklere når jeg skal sette opp nettverk. Koster like under 600 kroner, og det ser jeg på som en ganske fornuftig pris. Etterfølgeren til dette kortet er jo ganske populært, så da kan jo ikke det kortet være så ille det heller. Nok med porter, 6 USB og 2 deluxe edition av Firewire. Synd det bare er 2 ATA plasser, kunne vært fire og ikke værtb noen SATA. Alt i alt ser det ut som et fint kort for en billig penge EPoX 8RDA+ Dette er kanskje favoritten min av allesammen, grunnen er den +overklokkingsvennlige BIOS'en. Her kan du stille på alt og alle forskjellige innstillinger, som hw.no omtalte den som alle overklokkeres store drøm. Hadde en POST-debuger på mitt gamle hovedkort også, men der gadd jeg aldri å sjekke ut hva som sto når probleme oppsto, men nå har jeg en manual og se i. Så får jeg med en USB og Firewire bracket hvis jeg noengang vil trenge det, eller noen andre i familien vil det. Har akkurat det jeg trenger, og litt til. Min sterkeste kandidat så langt, men er litt i tvil siden mitt forrige hk var Epox og det gadd nesten ikke gjøre det jeg ville ASUS A7V600 Siden jeg ikke vet så mye om de forskjellige VIA brikkesettene er jeg litt usikker på denne, men tok den med for den matchet prisen og var på anbefalinger av VIA budjsettskort på anbefaling-seksjonen her. Den har ikke Dual-DDR, noe jeg har fått med meg er bare på nForce2 kortene? Ble litt nysjerrig med det at det står at den har egen Wi-FI slot, kan noen forklare den litt nøyere? Ellers har den det av spesifikasjoner som jeg trenger, og litt til. BIOS'en her har en veldig fin finesse ved at hvis pcen krasjer og du må resette BIOS så slipper du det, for du kan starte pcen og velge tidligere innstillinger. Så er det en ting som jeg ble veldig nysjerrig på, hva menes med dette som står på asus sine hjemmesider. Through this unique feature, A7V600 is conveniently designed to allow users to enjoy their favorite music without the need to enter Windows. (The stickers on keyboard are separately purchased) CPU Her skal det gå i en billig modell mellom 2000+-2400+. Jeg vil helst ha av dem som gir mest for pengene, kan gå opp til 2500+ hvis jeg finner ut at det er like godt. Vil ha den som utvikler minst mulig varme og støy. Vet ikke hvordan Barton kjernen er i forhold til Thoroughbred kjernen, vil jeg merke den store forskjellen? AMD Athlon XP 2000+ AMD Athlon XP 2100+ AMD Athlon XP 2200+ AMD Athlon XP 2400+ Og hvis den er mye bedre enn de andre AMD Athlon XP 2500+ (Barton) Minne På dette området har jeg minimalt med kunnskaper. Det jeg vet jag vil ha er 256x2 brikker, PC3200 mulighet for lave timinger og overklokkingsvennlige. Har kommet fram til disse alternativene. Det finnes sikkert mange bedre, men jeg vet ikke. TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB GeIL PC3200 ULD 512MB/2x256MB Ellers så vil jeg gjerne at dere finner en fin vifte til CPU'en, gjerne en som støyer ikke altfor mye. Er vant til litt støy siden den forrige min kunne sammelignes med en støvsuger. Endret 13. februar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå