Gå til innhold

Bergen + har TV = se her!

Anbefalte innlegg

Er det flere i Bergen som har fått lilla og grønne flekker på TVen sin i løpet av dagen?

Det virker som det er noe magnetiske greier. Samme effekten som hvis man setter magnetiske høyttalere tett inntil dataskjermen.

Har sjekket 2 husstander på Landås, og begge har fått flekker. Ene TVen har flekker i hjørnene, mens den andre er lilla og grønn over det hele...

Teorien min er at det kan ha skjedd noe under strømstansen tidligere i dag(??), som at det har kommet sterke magnetfelt gjennom strømnettet e.l. Er dette mulig, noen som har peiling?

Ingen av PC-skjermene mine har fått samme problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av TV med knappen på apparatet (ikke med fjernkontrollen). Vent ett par minutter og slå på med samme knapp. La det stå på et minutt eller to og gjenta prosedyren en gang eller to. Hvis du ikke ser forskjell etter noen forsøk, trenger du hjelp av en TV-reparatør.

Lenke til kommentar

Det var straumstans her (Hordaland-Kvam) i eit par minutter i dag og da den kom tilbake var skjermen til ein kamerat heilt fuska. Om det var magnetisme eller ei veit eg ikkje, men det var dei vanlege høgttaler-på-TV symptomene. Oppe og nede på skjermen var fargene skrudd, mens midt på var det normalt.

Lenke til kommentar
Slå av TV med knappen på apparatet (ikke med fjernkontrollen). Vent ett par minutter og slå på med samme knapp. La det stå på et minutt eller to og gjenta prosedyren en gang eller to. Hvis du ikke ser forskjell etter noen forsøk, trenger du hjelp av en TV-reparatør.

Jepp, dette er en god idè!

Tven "degaussess" når du slår den av, og så på, på samme måte som monitoren kan de-gausses.

DrE

Lenke til kommentar

Hjelper visst ikke å slå av og på...

Når det gjelder dette med degaussesen tviler jeg på min TV gjør det... virker ikke slik.... Tenk at den skulle bli syk på 10-årsdagen sin!!(Ble kjøpt til åpningsseremonien til LillehammerOL.... på dagen 10 år siden:-))

Får prøve å ha den av, uten kontakt i hele natt...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...