Gå til innhold

Dårlig 2d - vondt for øynene

labri

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med nVidia vanta og svir i øynene. Har bestilt Hercules Radeon 8500LE, og gleder meg sjukt. MEN - kan det hende at skjermen min er så dårlig at 2d'en til Hercules-kortet ikke kommer til sin rett? Jeg vil nødig måtte investere i ny skjerm... Jeg håper virkelig jeg slipper vonde øyne med Radeon!

Neon av dere somsliter med dårlig 2d?

skjermen min -> HP Pavilion S70

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

stod nettopp opp. I dag ble det faktisk så gale at jeg bare måtte legge meg. Har aldri blitt syk av å se på en skjerm før. Det har bare vært i det siste jeg har begynt å iritere meg over det uklare skjermbildet (etter jeg ble virkelig oppmerksom på skjermkort og 2d-kvalitet og slikt..... merkelig :smile:)

uanz - det er uutholdelig. Jeg kan ikke sitte lenge foran dette her. Jeg får se om det blir bedre med Hervules Le. Skjermen er bare et halvt år gammel, så det ville vært synd å måtte skifte nu. Den kjører på 84 Hz i 1024.

takk

Lenke til kommentar

Faktisk er det ikke lurt å stirre for mye på skjermen rett før du legger deg... Gjorde MYE av det før,.. og opp på natta osv.. da jeg aldri var skikkelig trøtt ! - Jeg fikk rett og slett store lidelser i øynene,... dritt vondt,... - og forsto det at jeg ikke måtte gamble slik med synet mer. Før jeg legger meg,... leser jeg nå litt i bøker og /eller slapper rett og slett helt av 1-2 timer før jeg sover,... Det har hjulpet,... Anbefalles til alle som ikke gjør det allerede,...

Lenke til kommentar

Jeg sitter og stirrer inn i en skjerm med 60hz hele dagen uten og få vondt i øynene! Hender de blir litt tørre, men da er det som regel bare å blunke littegrann så er det over. Er kanskje lurt og ikke sitte foran skjermen før jeg skal legge, har store problemer med og sovne! Men om det er mulig å rive seg opp av pc stolen uten og sette seg å se på Tv er en annen sak....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 15:22, labri skrev:

MEN - kan det hende at skjermen min er saa daarlig at 2d'en til Hercules-kortet ikke kommer til sin rett?

Det er no ikkje berre p* 2d at nVIDIA sliter. 3d-kvaliteten er like d*rleg, men der g*r det vel s* fort at ingen merker det...

Delefilter p* skjermkortet? Nei takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...