eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Binders fungerer kjempefint. Ble bare litt usikker, bindersen er jo laget av strømledende materiale og hvordan skal jeg kortslutt da? Er det bare å stappe en binder inn i hver av de hullene slik at de kortsluttes når den startes? Vet ingenting om elektronikk (foreløpig) og håper at ingen sprøsmål er for dumme. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 å kortslutte er å "lede strøm". Tror kanskje du har misforstått og tror at det betyr det motsatte? Å slutte en krets er å koble den sammen. Hvis du skal kortslutte to punkter A og B, så tar du en ledning fra A til B. Altså, for å starte en ATX strømforsyning må du ta en ledning fra den grønne ledninga på ATX kontakten som skal i hovedkortet, og lede denne til jord (f.eks kabinettet rundt strømforsyninga) Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Åååååå! Dumme meg Når virket det mye mer logisk, visste det var noe jeg hadde misforstått. Glad ikke naturfaglærerem min ser dette, vi har akkurat om dette på skolen. Takker så meget Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Kan også koble pin 14 (grønn) på en av de jordede ledingene på atx kontakten (ja veeet, dumt sprm)? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Kan også koble pin 14 (grønn) på en av de jordede ledingene på atx kontakten (ja veeet, dumt sprm)? Har faktisk sett dummere spørsmål, men ja, du kan lede det til en av jord-kablene i ATX kontakten. (jord er jord i pcen, teoretisk sett hvertfall) Fordel er jo at det blir kortere ledningsstrekk. DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå